Blije én droevige dingen…

…. en dat alles in vier dagen.  Afgelopen vrijdag was de uitvaart van mijn dierbare zwager Willem. Er was veel werk van gemaakt, zodat wij nog lang aan zo’n mooi afscheid zullen terugdenken. Het gemis wordt daar echter niet minder om.

weblog 068Zaterdag gingen wij naar Drenthe, waar onze zoon Aron en schoondochter Linda hun koperen bruiloft vierden, samen met Mare en Rein en de beide Opa’s en Oma’s. Dat was een blijde gebeurtenis.

weblog 061weblog 022weblog 058weblog 138Wij waren in een Hunebedmuseum, waar binnen alles zeer aanschouwelijk werd uitgelegd en buiten ook heel veel te zien en te doen was.

w146blogweblog 098weblog 145weblog 76Wij waren in het dorp Orvelte, een prachtig oud Drents dorp dat min of meer op een openluchtmuseum  leek.  Voor de kleinkinderen was het hoogtepunt een Zoo Bizar, waar zij o.a.  een koningspython om hun hals kregen. Nou nou? Is dat niet iets om op school te vertellen? Gelukkig hadden wij foto’s gemaakt,  zodat niemand kon zeggen dat zij dat maar verzonnen hadden.

weblog 168Verder was het gewoon gezellig met z’n allen in een huisje voor drie dagen. Wij hadden er redelijk weer op. De kinderen konden spelen in een binnenspeeltuin. Enfin, dat was genieten dus. En wat deden wij de maandag erna? Juist, wéér een uitvaart. Ditmaal van een oom van Hans. Het was een heel leuke oom. ‘Zijn humor was in brede kring bekend. Met die gave heeft hij het meer dan 100 jaar volgehouden’…. Er is gehuild maar er is ook gelachen want er werden veel anekdotes verteld. Nu hopen wij het een tijdje rustig aan te kunnen doen, want al die emoties maken je erg moe.

10 thoughts on “Blije én droevige dingen…

  1. Och och, wat een nare tijd en waarschijnlijk ook heel mooi. Het hoort er bij maar het valt niet altijd mee. Sterkte en ik vind ook dat emoties heel veel energie kosten dus rustig aan en lekker veel wandelen.

  2. Oeps. Heftig.
    Het leven is een speeltoneel: “elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel”, zo sprak mijn oma zaliger.
    Vreugde en verdriet liggen altijd in elkanders armen.
    Liefs Joyce

  3. Zowel bij jou als bij mij vreugde en verdriet.
    Vandaag waren we bij de begrafenis van de opa van mijn schoonzoon. Hij was al 92 jaar, maar toch, het was een goed mens, dus was er veel verdriet. Tijdens de condoleance-receptie werd de vader van mijn schoonzoon onwel en is met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. We hadden het gevoel, dat er bijna 2 doden op een dag te betreuren zouden zijn. Het gaat gelukkig weer een beetje met hem.
    Vrijdag 17 mei wordt mijn oudste kleinkind 2 jaar. Het wordt op (ik dacht eerst op dezelfde dag maar het wordt op18 mei) bij mij gevierd, want mijn jongste dochter moet de volgende dag met man en kind via Schiphol op vakantie. Dat wordt een heeeeel druk weekend, want ik wil ook nog naar de toneeluitvoering van een vriend van ons op 17 april. Groetjes, Margriet

    • Goh jij maakt ook al zo veel mee. Probeer je niet té druk te maken. En gefeliciteerd met het kleinkind en gecondoleerd met Opa. Sterkte ermee, Margriet,

  4. Ik vind dit overwegend blij als ik het zo lees hoor. Mooie uitvaarten van fijne mensen en een heel leuk weekend met je kinderen. Niemand heeft het eeuwige leven en afscheid nemen doet natuurlijk vreselijk pijn, maar toch…. sterkte hoor ook voor Hans.

  5. Niet fijn maar ook de dood hoort bij het leven, soms te vroeg. Voor een geliefd persoon altìjd te vroeg.
    Daar staat dit feest tegenover, maakt weer wat goed, Thérèse. Een mooie dag.

  6. ja, eerst zo`n uitvaart, dat hakt er in, en dan zo`n feest, wat een toeval zo dicht op elkaar.
    En hunnebedden zijn het oudste wat er is, ook weer iets om bij te mijmeren.
    En dan nog zo`n slang, dat maakte ook diep indruk op mijn nichtjes alhier eens in de dierenwinkel.

  7. Met humor de honderd halen, dat wil iedereen wel! Maar ik hoop ook voor je dat het nu even rustig blijft op dat gebied. Lekker de van de lente genieten, en van de kleinkinderen. Wat een geinige foto van Mare op d’r kop!
    Gek eigenlijk, maar in Orvelte ben ik nog nooit geweest. Ik had geen idee dat ze daar slangen hebben.

Geef een reactie

