Lieve lobbes

Er lag naast de modezaak aan de overkant een bruine* hond. Aan de lijn natuurlijk, maar hoe gelaten lag hij daar. Aan zijn hele houding kon je zien dat het wel een tijd zou duren. Ik liep even naar hem toe om een foto te maken. Die kalme geduldige houding ontroerde mij. Maar bij mijn nadering keek hij op en begon te kwispelen. Ik sprak hem vriendelijk toe, zo van “ja, je bent braaf, het vrouwtje zal zo wel komen…”. Hij keek mij ietwat droevig aan. Je zag hem denken: “Ik weet wel beter”. Hij legde zijn kop neer, en van achteren gezien lag hij weer precies in dezelfde houding waarin hij mij opgevallen was. Ik maakte de foto, die ik wilde maken, groette hem en ging weer naar binnen. Hij heeft vast nog een tijd moeten wachten ….

weblog 004weblog 005weblog 006weblog 007

* Waarschijnlijk een Labrador Retriever, ik weet het.

8 thoughts on “Lieve lobbes

  1. Ach, wat een lieverd is dat. Hij heet vast Choco, want ik ken diverse bruine labradors…labradorren…nee toch labradors, die Choco heten. Ze zijn allemaal erg aardig.

  2. Is die band om zn bek niet vooral bedoeld om te voorkomen dat ie t baasje omver trekt? al aai ik ook niet zo snel een hond zonder baasje in de buurt. Vriendelijk praten vinden ze trouwens net zo fijn.
    Had je een leuke dag op zoon’s verjaardag?

    • Ja, dat is zo. Mijn hond vroeger had ook eens zo’n neusje om het trekken af te leren. Het hielp 3 dagen of zo.
      Zoon vierde zelf Koningsdag. Zijn dochtertje (8) blies zomaar op haar dwarsfluit 54 euro bij elkaar. En zijn zoontje(6) zat te verkopen. Maar we vieren het nog.
      Dag lieve Aleida. Zo leuk dat jij nog steeds reageert.

Geef een reactie

