Wandelen

weblog 026Gisteren heb ik gewandeld en o, wat bofte ik weer eens. Voordat ik ging, mieserde het en er was een grijze lucht. Plotseling begon de zon te schijnen en ik ging onmiddellijk op pad. Het was wel winderig maar de zon deed haar best  en maakte het wandelen aangenaam. Toen ik na een uurtje weer thuis kwam, was ik nog maar nauwelijks binnen of het begon te hozen. “Kijk nou toch eens, Kwastertje, hoe heb ik dat uitgekiend?” zei ik. Hij stak zijn duim op. Zou het mij nog een keer lukken? Dan moet ik niet te lang wachten, beste lezers, dus maar een kort stukje hier. Men moet door dit soort gelukjes natuurlijk niet té optimistisch worden. Het blijft een onzeker klimaar hier en de weergoden tarten, is vragen om ongelukken.

4 thoughts on “Wandelen

    • Ja, een herinnering van lang geleden. Toen wij, door schade en schande wijs geworden, altijd ons regenpak meenamen op de fiets, overviel ons nooit meer zo’n hoosbui. Het klopte Ria.

  1. Dat is heel mooi uitgekiend! Dat had ik op Bevrijdingsdag, ik was net met de auto op de parkeerplaats en het begon te hozen, na een kwartier werd het een heel uur droog!

    Pluspunten is dat ik niet door die hevige bui heen hoefde te rijden en ik met droog haar weer thuis kwam.

Geef een reactie

