Op naar Artis

weblog 005weblog 017weblog 048Afgelopen  zaterdag hoorde ik op het weerbericht dat er drie mooie dagen aan zouden komen: maandag, dinsdag en woensdag.  “Kwaster” zei ik onmiddellijk, “dan ga ik meteen maandag naar Artis. Ga je mee? Ik heb nog één vrijkaartje”, maar nee, hij had het druk met schrijven aan zijn boek.  U zult het misschien raar vinden, maar soms ga ik eigenlijk het liefst alleen, kan ik gaan en staan en zitten waar en wanneer ik zelf wil. Oh beste lezers, wat heb ik weer genoten! De tuin was volgeplant met tulpen en niet zomaar, maar doordacht en met smaak . Er waren grote perken met vrolijke kleuren,weer elders met oranje kleuren, gecombineerd met andere oranje planten, heel grote witte met andere tere kleuren erbij, kortom ik vond dat alleen al zo prachtig.

weblog 150Ik uitte dat per ongeluk tegen een oudere heer, die daar op een bankje zat. “Ja” zei de man tevreden, “wij hoeven niet naar de Keukenhof”. Hij verzocht mij plaats te nemen en zo hadden wij nog een gezellig gesprekje. Ook over hoe het vroeger was, want toen woonde ik nog in Amsterdam en bezocht met onze kinderen geregeld Artis. Ik kende nog het Nijlpaard van vroeger, Tanja geheten en hij ook en zo iets geeft een band.

weblog 127Ook was het druk in Artis, met moeders met kinderen, veel meer Oma’s en soms Opa’s met kleinkinderen en heel veel BSO-kinderen met hun leidsters. Leuk die kinderen met hun opvallende fluoriscerende jackjes en met allerlei huid- en haarkleuren. Ook reden soldaten bejaarden rond in hun rolstoel. Ze genoten er erg van, want er werd veel gelachen. De dieren  – want om hen gaat het tenslotte – zagen er allemaal opgewekt en tevreden uit, kan ik u ook melden.  Dus in Artis alles wel, ik heb het met eigen ogen geconstateerd. U kunt er gerust op zijn.

weblog 090weblog 088P.S. O ja, wij kregen een lezinkje over de vale gier. Is altijd interessant zo iets. Ik weet nu meer over die vogels dan vóór ik de tuin binnenging. En nog een o ja: de olifanten lieten zich pedicuren. Zij vonden dat erg lekker, want zij staken bereidwillig steeds een andere poot door het hek.

13 thoughts on “Op naar Artis

  1. Gezellig, een dagje Artis. Ik ben er al jaren niet meer geweest maar nu was jij er en hebt alls wel bevonden. Zelfs een olifant die een pedicure kreeg.
    Had ik best willen zien maar wie weet komt het er nog eens van.

  2. Een gezellige middag zodoende en je hebt weer veel gezien, het mooie weer werkt natuurlijk ook erg mee om er een geslaagde middag van te maken🙂

    • Nou… ik was al voor elven in de dierentuin, hoor. Het was dus wel een dagje. IK ben er trouwens nog stijf van. Maar het was weer heerlijk. Een van mijn beste ideeën ooit om een abonnement te nemen, sorry cadeau te vragen.

  3. klinkt leuk zeg. Maar, uhh, Therese, ik wil niet brutaal zijn hoor, maar waarom vind je bloesembomen een tikkie veel van t goede en die tulpenperken mooi. Is toch net zo goed gezellig tuttig met best veel overdaad. veel groeten!

    • Ach Aleida, ik was toen gewoon een beetje in een dwarse bui. IK dacht: eens kijken hoe iedereen reageert als je zegt dat je zo iets prachtigs té prachtig vindt. En ja, iedereen trapte erin, behalve oudste zoon, die zijn moeder wél doorhad, haha. Veel groeten terug, Aleida.

  4. Ja, een abonnement op een dierentuin is gewoon top. Wij hadden ooit een abonnement op het dierenpark in Emmen en daar hebben we toen erg veel plezier van gehad. Je kreeg ook specialiteiten als interessante kijkjes achter de schermen en lezingen en zo. Dat krijgen ‘gewone’ bezoekers dan weer niet. Een bezoek na lange tijd staat hier in de planning.

  5. Het was super weer om dat te doen. Alleen het is hier en daar wel vakantie, dus het zal idd. wel druk zijn geweest. Als het maar niet te druk was. Enne de tekeningetjes, ben je daar nog aan toe gekomen?

Geef een reactie

