Wat stinkt daar zo?

Het was nog vroeg in de ochtend, maar Kwaster lag al te cryptogrammen. “Wat ben jij vroeg wakker…”, mompelde ik en draaide mij nog eens behaaglijk om.  “Er lag vanochtend vroeg al een kat op mijn bed te stinken”, verklaarde hij. “Boeli? Eens ruiken… ja getverderrie wat een lucht. “Het leek wel een putlucht” zuchtte Kwaster. “O jee, hij is al weer in de sloot gevallen”riep ik. “Wat zou hij nu weer hebben willen vangen, zo ’s ochtends vroeg?” “Misschien wel zo’n lief pulletje…” zei Kwaster somber. “Nee, dat zal toch niet?”  schrok ik. “In ieder geval stinkt hij een uur in de wind” klaagde echtgenoot …” en zo komt hij gewoon bij ons liggen drogen. Misschien wil hij nog getroost worden ook..ik weet niet of ik zo nog wel kan slapen”, mopperde hij nog een tijdje door.  Wat denkt u, zou het nu zo’n domme kat zijn of heeft hij een enorm fel jachtinstinct?  Onze vrogere katten deden dat één keer, maar dan ook nooit meer. Wij keken Boeli eens streng aan en vroegen ons af of wij per ongeluk een stinkdier in huis gehaald hadden. “Hoe kan je nu in ’s hemelsnaam voor de zoveelste keer erin vallen, domoor?” vroeg ik. Boeli zette een nadenkend gezicht op, wachtte even en zei triomfantelijk: “Ik viel niet, ik wilde gewoon even lekker zwemmen”. Hij keek ons onderzoekend aan. Daar had hij ons beet. Nee, Boeli is geen domme kat, maar juist een buitengewoon slimme kat, mét gevoel voor humor!  ( Iets wat wij niet van iedereen  kunnen zeggen trouwens. )

weblog 006veel later

9 thoughts on “Wat stinkt daar zo?

  1. Hier geen beesten op bed, ook niet toen we nog katten hadden, daar is manlief erg steng in, en eigenlijk ik ook. Wij vinden het vies… en eigenlijk moet ik er ook niet aan denken ’s ochtends een Rottweiler naast me te vinden.😉
    Gevoel voor humor is heel persoonlijk.. heb ik iets verkeerd gezegd?

  2. Ook mijn lief is erg streng in zijn overtuiging, geen beesten op bed. Ik was anders gewend, maar ik moet zeggen dat ik hem nu wel gelijk geef. Alleen in de caravan mogen ze, de honden, als het klokje is gegaan ons even begroeten, maar dan alleen nog maar met de kop en voorpoeten op bed en niet hun hele lijf. Wel een prachtig gezicht, Twee hondenkoppen met vragende ogen, wat gaan we vandaag weer doen? net twee kleuters aan je bed.

    • Och Hanscke, nu vind ik het wel een heel verschil, twee grote honden op bed of één kat. Wij vinden het wel gezellig en Boeli komt maar af en toe.

Geef een reactie

