“And now…

“And now…    something completely different”.  Laat ik eens een nieuwe rubriek aanmaken, o nee een categorie heet dat. En die zal gaan heten: MvG. Zo. En nu mag u door dit stukje te lezen proberen te ontdekken waar dit een afkorting voor is. Voorbeeldje: gister had ik één van de twee boeken uit, die ik aan het lezen was. De andere al bijna. Ik voelde mij dik tevreden, want straks kon ik toch maar mooi weer twee titels aan mijn leesschrift toevoegen. Daarin staan namelijk alle boeken genoteerd die ik gelezen heb in 2015, met titel en naam van de schrijver én in welke maand. Een ontzettend handig schrijft voor verstrooide mensen. Ik voelde mij even helemaal gelukkig. Niet dat het slechte boeken waren, nee helemaal niet. Eén was van Aaf Brandt Corstius en Aaf is leuk! Ik bedoel maar… Mijn ogen dwaalden naar de vensterbank, waar de Hoya staat. Jee, hij heeft nu al 5 trossen bloemen en mooi dat hij is, lieve help, wat een schoonheid. En alweer voelde ik een rillinkje van geluk door mij heen gaan. Kent u dat, beste lezers? Heeft u dat ook wel eens?? Zo niet, moet u er eens op gaan letten. Het overkomt mij natuurlijk niet alleen, dat kan niet. Denk eens na, ja…? Nee, toch niet?Ik heb geduld in deze, maar ik ben wel benieuwd.

weblog 019weblog 020

12 thoughts on ““And now…

  1. Haha ik had dat toen ik hoorde dat zowat de hele Fifa-top was opgepakt of op een opsporingslijst staat, en dat het Blatter nu ook een beetje te heet onder voeten. Leedvermaak eigenlijk, maar toch, ook even een MvG. Maar ik heb het ook als ik een leuk plantje ontdek in mijn tuin hoor.

  2. Daarnet chatte ik even met mijn kleinzoon. Er kwam een onbekend geluid uit mijn tablet, dat was hij dus. Hij riep me op. Hij vertelde over zijn MvG, en toen had ik het ook.

  3. Heerlijk hè Therese, die MvG’s. Ik keek vandaag naar mijn petunia’s, die in potten aan de schuttingwand hangen en kreeg een MvG. De zon stond er zo heerlijk op, dat ik zelf ook even in de tuin wilde gaan zitten. Ik ervaar soms ook iets dat ik zal noemen MvI’s, dat was toen ik van de week in een adem het boek van G.L. Durlacher “Quarantaine”uitlas.Het was zo intens goed, zo in leefbaar, zo sober geschreven, dat ik een M.v.I. kreeg.

    • Dat is fijn voor je, Margriet. Je zit toch al zo te zitten met je voet waarschijnlijk. En dan toch… je weet wel.

      PS Ik mail je straks terug, hoor!

Geef een reactie

