21 juni

weblog 039Vandaag is het Vaderdag, maar ook het begin van de zomer. Aan Vaderdag mocht ik niets doen, want Kwaster (Hans) , toch een geweldige vader, wilde opeens geen Vaderdag meer vieren. Dus daarmee waren we snel klaar. Dan maar het begin van de zomer. Ik keek vanochtend naar buiten en zag meteen een kletterende regenbui tegen de ramen spatten. Nu, enkele uren later, regent het niet meer maar er is geen zon te bekennen en de lucht is egaal grijs. Vervolgens zag ik op de televisie duizenden mensen die op een bewolkt Stonehenge bij elkaar waren gekomen om de langste dag te vieren. Dat was wel een indrukwekkend gezicht. Helaas was ik te laat voor een foto. Dus een beetje somber begin van de zomer, nietwaar?

weblog 010weblog 011weblog 014weblog 020weblog 021Maar… het werd lichter en lichter, er kwamen stukjes blauw in de lucht en plots, dáár was dan toch de zon. Ha, ik vroeg Kwaster mij even naar ons bos te brengen en dat deed hij. Hiep hoi! Ik was daar een tijdje niet meer geweest kennelijk, want er was veel te zien. Het bos zag er prachtig uit en de vogels floten, ik zag een konijntje, ik hoorde én zag een heleboel luid kwakende kikkers, ik ging het stuk Eco-bos in, nou ja, verder zal ik u wat foto’s laten zien. Het duurt even, maar de zomer komt eraan, heus wel.

026weblog 027weblog 030031g webl036weblog029

foto 1 ik 2 Vlierbes 3 Mooi maar weet ik niet 4 Paddenpoeltje  5 bemost hout  6 Zwanenbloem (beschermd)  7 Meerkoeten  8 weet ik ook niet  9 bramen 10 Insectenhuis 11 ik  12 toekomstige bramen.

10 thoughts on “21 juni

  1. Heerlijk ‘opgeruimd’ stukje, daar zouden er veel meer van geschreven moeten worden.
    ‘Kwaster’ die geen Vaderdag meer wil vieren; wat ’n verstandige man.
    Thérèse die niet zeurt over regen maar gewoon wacht tot de zon weer schijnt. Letterlijk en figuurlijk; wat ’n mooie vrouw.

    Dat bedoel ik, dit soort posts zijn super! Chapeau Thérèse!

  2. die naarst de vlierbes zijn kaardenbollen volgens mij en die andere smeerwortel toch? Heb je wel gegeken of je geen teken had toen je thuiskwam? En ook na al dit moois zijn opkikkertjes goed hoor.

Geef een reactie

