Verschil moet er zijn (1)

weblog 012De grijze kater met het groene strikje lag eens te denken of het onderhand geen tijd voor hem werd om zich te gaan verloven en dan als alles goed ging  te gaan trouwen en misschien –hier bloosde hij een beetje- nóg wat later kleine, wollige, lieve zachte kittens te hebben… en net lag hij zo te peinzen of er kwam een beeldschoon poesje aan gelopen. “Plop” zei het hart van de grijze en nog eens “Plop plopperdeplop…”  De grijze kater voelde zich heel raar, een beetje alsof hij zweefde. Gelukkig kon hij met enige moeite nog wel wat zeggen en dat was: “Goededag schone dame”.

weblog 013De dame keek verwaand een beetje over hem heen en zei alleen: “Pardon monsieur?” “Ik zei u goededag, schone dame. Ik vind u zo mooi…” zei de grijze nederig. “Oui, ik bén ook mooi, très belle, bellebellebel  ja” sprak de streepjes poes, want zij was ook grijs maar met zwarte strepen. En… wat echt  bijzonder was, zij had niet alleen blauwe ogen –dat komt meer voor bij katten- maar zij had ook blauwe oren en een bijpassende blauwe neus. Zo iets zie je niet vaak. De grijze kater zag het ook en wilde haar juist ernaar vragen.

Helaas moet dit verhaal nu even onderbroken worden, want de schrijfster dezes heeft méér te doen, zegt zij…  wordt vervolgd  (misschien morgen al?)

7 thoughts on “Verschil moet er zijn (1)

  1. Kannie wachten! Gelukkig voor mij heb ik ook nog veel te doen vandaag. Wie weet, is het verhaal van je snoezepoezen, ik vind ze allebei prachtig (al is dat blauwe accent wel héél oh-la-la), als ik thuiskom van druk al wel in een volgend hoofdstuk beland…

Geef een reactie

