En nu verder?

En nu zo goed en zo kwaad als het kan, proberen de draad weer op te vatten. Eerst ben je ongelooflijk lamgeslagen, moe, in de war en wat al niet. Ik hoor dat ook van de anderen.Je kunt een hele dag  bijna nergens anders aan denken en dat zal zo moemakend zijn.  Ik ben sinds dinsdag weer begonnen met te wandelen, zodat je  even je gedachten kan verzetten.

weblog 007weblog 009Er is altijd wel wat moois te zien en te fotograferen, zeker nu in de zomer, hoewel ik dan tegelijkertijd weer denk:  Hier genoot Jac altijd zo van, ’s ochtens fietste hij en ’s middags keek hij naar de Tour. Dat was zijn vakantie en daar was hij heel tevreden mee. Maar goed, ik doe mijn best om weer door te gaan met de dingen waarmee ik bezig was, voordat…met de tuin, met boeken ordenen, met te tekenen en te schilderen, met leuke muizen enzo te ‘frutten’ en al die dingen waar ik altijd zoveel plezier in had. Het lukt al weer een klein beetje. Hier een paar foto’s van de wandeling van vandaag.

weblog 012weblog 024weblog 023En beste lezers, ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor het medeleven. Dat helpt, echt. Dank jullie wel!

22 thoughts on “En nu verder?

  1. Ja, ik herken dat gevoel helemaal. Het lijkt wel of je een soort van versuft bent en ook heel moe, terwijl je eigenlijk niet veel doet. Dat is het verwerkingsproces of rouwen. Jullie zagen Jac’s overlijden helemaal niet aankomen. Heel logisch dat iedereen een enorme klap te verwerken heeft. Wij maakten het mee met het plotselinge overlijden van mijn enige zwager vorig jaar februari. Verschrikkelijk en niet te bevatten gewoon. Maar het feit ligt er nu eenmaal. We moeten doorgaan met leven en dat doen we ook. Maar af en toe volschieten hoort daar ook bij.

  2. Goed zo Therese, dapper van je om te bepalen wat je wilt doen om van groot verdriet naar dagelijks leven te schakelen. Niet makkelijk, maar het komt. Echt.
    Dikke kus.

  3. Het is een cliché maar waar dat je verder moet. Je hebt een prima manier gevonden door weer te gaan wandelen. Tijdens het lopen kun je hem ook gedenken, ik alle rust..

  4. Inderdaad, je moet verder.
    Je zult nog jaren aan hem denken, dagelijks, maar het wordt wel anders.
    Mijn broer was net 39 toen hij volkomen plotseling stierf. Dat was in 1991. Hij is echt nog niet vergeten door zijn vier broers en zussen.
    ik wens je heel veel sterkte.

  5. Opstaan doet net zo veel pijn als vallen Thérèse. In het begin kun je alleen maar kleine stapjes zetten en moet je een nieuwe route gaan ontdekken.

    Weet je warm gegroet.

    Joyce

  6. We leven met je mee Therese. Wij hadden 3 weken om aan het idee te wennen dat mijn schoonzusje veel te vroeg ging overlijden. Maar die drie weken koester ik nu toch. Het lijkt me vreselijk om geen afscheid te kunnen nemen. Maar gelukkig zijn je laatste herinneringen mooie herinneringen. En lopen helpt. Net als huilen (en heel af en toe boos worden).

  7. Ik vind het heel positief dat je probeert de draad weer op te pakken. En dat dat heel veel moeite kost begrijp ik helemaal. Misschien helpt het als je ons zo af en toe in je verdriet toelaat. Ik sta er voor open en leef met je mee.

  8. Het is in ieder geval heel waardevol dat jullie kunnen terugkijken op een mooi afscheid, dat zal toch een beetje steun geven. En wandelen helpt heus ook, al is het maar dat je dan zo’n donzig kuikentje ziet, veel sterkte hoor

  9. Ja, als zoiets zo plotseling gebeurt grijpt het je bij de keel. Ik heb het zelf niet op die manier meegemaakt maar Mary reageerde hetzelfde toen haar zus plotseling overleed in Februari.

    • Ja Laurent, het is niet te omschrijven. Je bent helemaal de kluts kwijt, je bent jezelf niet meer en alles is anders. Dank je voor je medeleven. Heel lief.

Geef een reactie

