Volle maan

wl 015aHet is toch echt een geweldige traditie om ieder jaartje hartje zomer bij onze vriend Gerrit aan het IJsselmeer de volle maan te bejubelen. “Twee mensen nemen eten mee voor drie” legde Gerrit uit. Ieder jaar wordt er namelijk zo veel eten gemaakt alsof heel Enkhuizen en omstreken een stevige  vork mee komt prikken. Gerrit zorgt voor de drank en daar hij een vermaard vinoloog is, drinken wij daar altijd heerlijke wijn, dat begrijpt u.

weblog 004klik op foto’s voor groterwl 005wl 023wl 025

De laatste jaren zijn er ook muzikanten bijgekomen en dat maakt het nog gezelliger. Ook hadden wij er bijzonder mooi weer op, zodat we de hele avond lekker buiten konden zitten, luisterend naar zeemansliederen en vele andere. Kortom het was een ‘rijke’ avond. Dank je wel, lieve Gerrit.

En dan heb ik nog een verrassing voor u: een video van een bijzonder origineel en grappig optreden van Danielle Janssen en Cor van Sliedregt. Ik heb hun toestemming ervoor.

Bent u benieuwd geworden, kijk hier op de website van Cor en Danielle. http://www.codacoda.nl Een zeer veelzijdig muziekechtpaar. Ook is Cor een uitstekend fotograaf en Danielle beeldend kunstenaar, vooral in de weeftechnieken.

14 thoughts on “Volle maan

      • Hela hola, Danielle heeft helemaal uitgelegd hoe het werkt. Dat zij dit instrumentje in Amerika heeft gekocht, waar het al lang bestaat en dat het vroeger uit Europa is geëmigreerd. Er schijnt dan ook een Belgische variant te bestaan bij onze zuiderburen. “Is het moeilijk”, vroeg iemand. “Niet als je zes jaar conservatorium hebt gedaan”, was het snedige antwoord.
        Hoe dan ook, fascinerend om te zien en horen.

  1. Hoi Hans, dan was ik even van die overheerlijke chocolade mousse aan het eten met aardbeiensaus erop die Mary gemaakt had. Daarom heb ik de uitleg kennelijk gemist. Sorry Danielle.

  2. Wat een ontroerend prachtig samenzijn is dit. En wat gun ik je dit alles na de afgelopen heftige tijd die je op haar grondvesten heeft moeten laten schudden.
    De muziek en kunstzinnige dans erbij ontroert mij diep. Wat een geweldige vrienden heb jij.
    Weet je warm gegroet. En bedankt voor het mee mogen genieten.
    Joyce.

  3. Wat fijn om zulke vrienden te hebben en wat een warm gevoel gaf me dit. Het samenzijn, de moeite die je doet voor elkaar om om zoiets heftigs als jullie hebben meegemaakt te compenseren met iet wat heel vrolijk is. De gelegenheid te hebben om je emoties te kunnen delen met lieve vrienden. Het geeft me allemaal het gevoel van dit is goed. Ik heb even op de website van jullie vrienden gekeken. Klezmermuziek… ik heb niet een maar twee keer de kans gehad een documentaire te zien van een Oost-Europees muziekgezelschap dat deze muziek speelde. Heel weemoedig en ook heel vrolijk. Mijn man en ik genoten ervan, maar vooral van de Joodse humor die de muzikanten hadden. Ook de tweede keer hebben we weer vreselijk zitten lachen. Bespeel jezelf ook een instrument? Een lieve groet van Margriet

  4. Kijk daarom zijn tradities zo belangrijk. Jullie volle maan traditie helpt jou om de draad van het gewonen leven stukje bij beetje weer terug te vinden. Tradities, houd ze in ere!

  5. Zeer geinig, dat dansmenneke en die vrolijke muziek erbij. Leuk dat je er een filmpje van gemaakt hebt, want zoiets valt niet goed uit te leggen. Het was een goeie avond daar aan het IJsselmeer, dat kan ik wel zien.

  6. Ziet er inderdaad geweldig leuk uit allemaal. Ben je/zijn jullie nog in het water geweest, al was het maar om die chocolademousse ‘eraf’ te zwemmen.

    • Nee, ik ben niet in het water geweest en eigenlijk niemand. We dachten dat het wat te koud zou zijn -op onze leeftijd, haha) en die choc. mousse wandel ik wel weer eraf. Verder was het inderdaad heel leuk.

  7. Ja ik vind het ook erg knap. Ik dacht dat ik al eerder reageerde en dat toen het filmpje er nog niet stond… Ik denk dat ik in de war ben. Het was weer een mooie avond zo te zien😉

Geef een reactie

