Zomermarkt in Enkhuizen

Kom, dacht ik, toen ik het in een krantje las, daar ga ik morgen maar eens heen. En dat deed ik. Ze zijn leuk deze markten. Er is van alles, wat antiek of kitsch, oude boeken, speelgoed van vroeger,’ heul veul’ sieraden, te veel als je het mij vraagt en zo nog van alles.

blog 015

Voor de kinderen is er niet alleen dat eeuwige springkussen, maar men deed spelletjes met ze en er was een heuse poppenkast. Af en toe kwam heks Hupsakee uit Sprookjeswonderland vrolijk voorbij. blog 001 blog 002blog 009 Het was wél verleidelijk allemaal, zeker voor zo’n ouwe snuffelkont als ik ben. Maar ik heb maar één dingetje gekocht: een kistje met houten blokjes. Misschien vindt u er niks aan, maar ik vind het prachtig, al die naturel houtkleuren. Mijn kleinkinderen mogen ermee spelen, maar moeten de blokjes daarna netjes terug doen, want het is Oma’s doosje, o zo! blog 021 Verder kocht ik een degelijk schetsblok, met lekker stevig papier. En… een hanger van Agaat, heel donkerrood. Een ketting ervoor had ik al. Behalve een lekkere kop capucino was dat alles. Valt wel mee, dacht ik zo. Ik had een gezellige middag en heb meteen een hoop foto’s gemaakt. Het was wel een tikkie warm, maar het was te doen. Eigenlijk zou ik zelf ook een kraam moeten nemen voor alle haaksels en breisels, maar daar moet ik toch even over nadenken.

klik op foto’s

13 thoughts on “Zomermarkt in Enkhuizen

  1. Erg leuk die blokkendoos! Ik weet nog dat ik als kind ook zo’n blokkendoos had (of was ‘ie eigenlijk van mijn jongere broertjes?) en dat moest en zou ik na het spelen weer netjes passend in het kistje terugplaatsen. Toevallig kreeg mijn kleindochter Alina van bijna 8 maanden pas van mijn ex collega een mooie blokkentrommel. Naturel hout en geverfd hout, en het deksel van de trommel heeft gaatjes in vormpjes waar maar één vorm doorheen past. Heel educatief!🙂

  2. Een vruchtbaar dagje markten Thérèse.
    Die blokkendozen roepen meteen een kleuterschoolherinnering op. Dagelijks werden ze ons voorgeschoteld maar we keken allemaal likkebaardend naar de kast waarin gekleurd papier en krijtjes lagen. Daar mochten we nooit aankomen.
    Niet dat we er trauma’s aan overhielden…😉

  3. Oh, alweer erg jammer dat wij zo ver van elkaar wonen, Thé. (zuchtzucht) Ik heb ook veel gehaakte knuffels en dergelijke. Samen zouden wij zo’n kraam wel leegverkopen, denk ik.

  4. Klinkt heel gezellig. Ik heb de blokkenkar van de oudste ook nog steeds en de kleindochters spelen er nog steeds mee. Ook als ze er niet meer mee spelen doe ik hem niet weg. Dat is iets wat ik altijd zal houden.

Geef een reactie

