Ja, een reisje met de trein/trein/trein …

… is zo fijn/fijn/fijn…

blog 100bZaterdag bespraken wij onder de maaltijd wat wij zoal de zondag zouden kunnen gaan doen. “Ik zou nog graag naar Matisse gaan. Is die er nog?” vroeg zoon Martijn die het weekend bij ons was. “Ja” zei ik, “tot half augustus nog. En ik heb een gratis treinkaartje, is nog geldig, is ook meegenomen toch? Misschien moeten wij voor zondag wel even bespreken? Het kan druk zijn…”   Tot zover ging alles goed... Kwaster beloofde dat op zich te nemen. Er was nog plaats dus bespraken wij voor morgen tussen 12 en 2 uur. Kwaster printte die dingen uit. Het kostte ons wel veel dure drukinkt maar ja, wat kon ons nog gebeuren? So far so good…  ’s Avonds maakten wij het niet te laat om zondag minstens de trein van half 11 te kunnen halen, na een fatsoenlijk ontbijtje.  Bis jetzt war Alles in Ordnung… Wij ontbeten met een eitje, een broodje en een kop koffie. De avond te voren had ik al dat treinkaartje aan echtgenoot gegeven, kon hij het alvast in zijn portemonnee steken. Bon…  Wij haalden op ons gemakkie de trein, checten in en begonnen aan een gezellige treinreis. Geen dure parkeerproblemen stonden ons te wachten, heerlijk!  Binnen een uurtje zouden wij in Amsterdam zijn en met lijn 2 zo bij het Stedelijk. Een uitstekend plan. Toen wij het dorpje Hoogkarspel naderden, zei Martijn: “Je hebt toch wel de kaartjes, Pap?” Er viel een stilte. Pap voelde voor de vorm wat aan zijn zakken, maar hij wist het al. “Vergeten…” zei hij. “Op de grote tafel”. “Je maakt een grapje…” riep ik nog optimistisch, maar nee… We moesten snel beslissen, terug of nog een keer 15 euro betalen met de kans dat het nu wel VOL zou zijn. We stapten in Hoogkarspel uit.  Hadden wij dit op het vorig station bedacht, hadden we zo terug kunnen reizen, want de treinen wachten daar op elkaar. Maar nu moesten wij een half uur wachten.

blog 074Alle drie probeerden wij opgewekt te blijven, gevolg was dat  ik van de zenuwen waarschijnlijk alsmaar moest lachen en Kwaster en Martijn zwakjes mee lachten voor de sfeer. Tja, niet best luitjes… Terug op ons eigen station snel thuis de kaartjes gehaald én op tijd weer terug. Wij stapten in de trein van half 12. En verder? Ging het verder wel goed? En hoe was de tentoonstelling? Morgen, morgen vertel ik verder…  (wordt vervolgd)

16 thoughts on “Ja, een reisje met de trein/trein/trein …

  1. ikk dacht al dat ik een gehaaste blik op Hans z’n gezicht zag toen ik hem met martijn naar de trein zag snellen en er nog net een snelle groet van Hans af kon….haha

  2. Oh jee! Is ons ook vaak overkomen hoor, dingen vergeten. Een ding is zeker, de volgende keer zijn er minstens drie mensen die even alles vooraf checken!🙂

  3. Kaartjes gekocht en uitgeprint en dan ben je klaar voor je gevoel. Heel begrijpelijk hoor. Ik weet van mezelf dat ik verstrooid ben en print altijd alles twee keer uit, dan stop ik vast een exemplaar in de tas die ik mee denk te nemen, of tussen het boek dat ik aan het lezen ben. Dat geeft een heel veilig gevoel😉

  4. Controleren en nog eens controleren of ik de voordeur wel heb afgesloten.
    In onzekerheid kan ik tijdens de reis nog denken dat ik de deur niet op slot heb gedaan.

    Mijn treinkaartje heb ik altijd bij mij.
    In mijn kontzak zit mijn geld en mijn ov-chipkaart.
    Samen met mijn sleutels heb ik die altijd op zak.

    Mooi verhaal!

    Vriendelijke groet,

    • Leuk dat je hier reageert. Ik ben niet zo controleerderig; het meeste zit altijd al in mijn rugzakje, maar dit waren kaartjes, apart voor die Matissetentoonstelling

  5. toen ik dat regeltje las,’dan kon hij het alvast in zijn protemonnee steken, dacht ik , net als in een spannende film: ohoh, dat gaat mis

  6. Voor Matisse moest je extra bespreken om zeker te zijn dat je erin mocht en dát zijn we niet gewend. Maar ja, het blijft stom natuurlijk of begrijpelijk, dat ook.

Geef een reactie

