In de tuin van Ankie

blog 010Gisteren kwam ik op mijn wandeling langs het huis van een kunstcollega en vriendin Ankie P. Nu kom ik daar wel vaker langs, maar opeens dacht ik: kom, laat ik eens gaan kijken of ze thuis is. En ja, ze was thuis, maar nog maar net. Zij en haar man waren namelijk naar Egmond geweest, naar het strand en het bos. Verstandige mensen, nietwaar? Maar ze vond het gezellig en ging meteen een kopje thee zetten. Ze maakte plaats op haar terrasje aan het water. Ik bewonderde haar tuin en ging zitten.

blog 011En toen gebeurde er iets wonderlijks. Opeens voelde ik mij in een andere wereld, vanwege het geboomte dat weerspiegelde in de sloot. Nou ja, de sloot, het leek wel een soort Amazone, maar dan smal. Toch was ik nog gewoon in Bovenkarspel, mensen. Oké oké, ik overdrijf een tikje misschien, maar zo voelde het. En Ankie voelde het zelf ook zo. “Eigenlijk werd ik daarom verliefd op dit huis” zei ze en ik vond dat helemaal niet gek. Een praktisch huis met erachter een klein wondertje. Mooi toch?

blog 012

12 thoughts on “In de tuin van Ankie

  1. Ja ik herken dat wel hoor, al hebben we hier niet zo’n mooie vlonder. Gisteren heb ik een hele tijd op mijn hurken bij onze sloot gezeten, hoe langer je kijkt, hoe meer je in dat aparte wereldje verdwijnt. Ik zag ook allemaal leven in het water, libellenlarven bijvoorbeeld, dat zijn echt kleine watermonsters. Maar de blik onder de bomen door over het water is prachtig, zo heerlijk groen.

    • Als je tussen het hoge gras (aan het water) gaat zitten zie je ook van alles! Er zijn vele werelden, als je maar om je heen kijkt en af en toe hurkt!🙂

    • Ja, ik zag ook van alles voorbij drijven. Een blaadje dat net een vogeltje leek, ik pakte mijn camera en maakte een filmpje maar helaas bleef het steken in andere grote bladeren. Nog een poging gedaan, maar nee… jammer.

  2. Hoi Therese, Ik zit nogal te rommelen met de wordpress. Is het mogelijk dat je me er een keer mee helpt? Groetjes, Margriet

    • O Margriet, ik weet er niet veel van. Een vriendin heeft het voor mij geïnstalleerd en verder tja… dat ging vanzelf, geloof ik. En ik heb het nogal druk de eerstkomende tijd met het leegmaken van het huis van mijn broer. Misschien kun je het iemand anders vragen?

  3. Ik herken dat gevoel ook wel, net alsof je even opgepakt wordt. Het heeft iets magisch en iets mysterieus. Ik word altijd heel gelukkig van dergelijke ervaringen

Geef een reactie

