Een nieuwe hobby

blog 004blog 006Ik moest nodig eens wat anders doen dan breien en haken oftewel ‘frutten’ zoals mijn moeder het noemde.  Tuinieren staat ook al op een laag pitje, omdat ik voorlopig toch een beetje voorzichtig aan zal doen vanwege het ruggetje. Het gaat gelukkig al een heel stuk beter, maar daarom juist. En wat dus ben ik nu aan het doen??  Een poppenhuis aan het aankleden. Oké, ik heb al eens een poppenhuis gemaakt, maar eigenlijk zit dat vol met een ratjetoe aan meubels, die ik her en der op de kop tikte. Voor kinderen hindert dat niks natuurlijk, maar ik ga nu proberen de kamers een beetje ‘echt’ in te richten én alles (ALLES) zelf te maken. Goed plan, hè?  Het huis zelf heb ik als karkas zeg maar voor 5 euro tweedehands gekocht. Dat vond ik wel kunnen. Kan ik tenminste meteen beginnen met behangen en vloeren leggen, het echte werk zal ik maar zeggen. Want het huis is daar zeer geschikt voor: er zit niets op de muren of op de vloer. Kaal opgeleverd, mooi zo!  Ik had laatst zogenaamde designblocks gekocht, waar steeds  4  velletjes van één patroon in zitten en om niet te kort te komen, kocht ik 2 dezelfde. En ja, ieder kamer krijgt een verschillend behangetje. Ik ben er nog niet mee klaar, want vooral in de kleine kamertjes is het een heel gepruts. Maar ik doe het rustig aan. Het moet wel leuk blijven en geen gejakker. Even wat fotootjes erbij, dan kunt u zien hoe het gaat.

17 thoughts on “Een nieuwe hobby

  1. Een zelfgeschilderd behangetje was natuurlijk nog leuker gweest, of komen er wel echte Aartsen te hangen? Wel een gepriegel weer hoor.

  2. Het moeilijkste lijkt mij om goede rookmelders te maken voor alle verdiepingen. Hoe ga je dat aanpakken Thérèse?

  3. Oh wat leuk!! Gordijntjes naaien, belangetjes plakken, vloertjes leggen, kastjes timmeren, bedjes, beddengoed, lampjes, keuken, badkamer ……. Laat maar zien, lijkt mij ontzettend leuk te volgen.

  4. Gààf. Wat een leuk idee!
    Ik had vroeger ook een poppenhuis. Had mijn oma gemaakt.
    Ik zal kijken of ik nog een foto heb.
    Heel veel plezier in je nieuwe job als poppenhuisbinnenarchitecte.

  5. Superplan!! Echt wat voor jou. Een hoop verschillende technieken, geduld en vooral goede smaak!! Dat gaat leuk worden. Maar het voornaamste van alles: heel veel plezier ermee!

  6. Leuk Therese! Ik heb net in MP een kaal,opgeleverd pph gekocht. Maar ik ben meer van het quick and dirty inrichten met koopspullen. Ik ben zo niet creatief of handig. Maar wel dol op verzamelen.
    Ik ben erg benieuwd hoe jouw huis wordt!

  7. De basis is in elk geval al goed, geen geld zeg, 5 euro voor zo’n prima casco huis. Aankleden is een mooie klus om de winter mee door te komen. Kun je op een stoel zittend overal bij? Oppassen voor de rug he.

  8. Ik zou er knots van worden, maar het wordt vast prachtig. En wie gaat er dan met die fraaie woning van tussen, Therese? (Hier net weer een donderbui losgebarsten, wel klaar mee voorlopig hoor, hoewel zo’n hobby als van jou dan van pas komt)

  9. Ik vind het heel leuk om naar poppenhuizen te kijken, maar verder heb ik er niets mee. Heel veel plezier met het inrichten, want dat zal je vast heel leuk vinden om te doen. Gek he dat noem ik nu frutten, bezig zijn met die hele kleine dingen.

Geef een reactie

