Het 5e seizoen ofwel…

…nazomer, nog meer gespecificeerd van die mooie dagen eind september met een knalblauwe lucht, windstil en een heerlijk temperatuurtje.  Dat hadden we de afgelopen dagen en misschien, hoop ik van harte, houden we dat nog een tijd. Wat deed ik dit weekend? Eigenlijk bijna niks, gewoon een beetje genieten en rustig aan doen.

blog 009Vandaag kwam ik wel in de benen, maakte een wandeling dus en snoeide weer een stuk van wat struiken die te groot zijn geworden. Ik kwam laatst op een lumineus idee. Als ik nu iedere 14 dagen wat zou knippen in de tuin en dat meteen in de groene emmer zou doen,kan de boel meteen afgevoerd worden, want dat is vaak zo lastig om het ook weer kwijt te raken. Dit doe ik nu al een paar weken en het begint zichtbaar te worden. Mooi zo!

blog 006Kwaster heeft vannacht naar de maan gekeken. Hij zou mij wakker maken als het de moeite was, maar het viel hem tegen, vertelde hij. “Een supermaan” heet die. Wat dat precies is? Ik heb er geen flauw idee van. U?

11 thoughts on “Het 5e seizoen ofwel…

  1. je moet mij zien, autootje afgeladen met twee opgerolde dekzeilen vol takken en twijgen en stengels, aan de groenbak heb ik niks, veel te klein. Op het Milieupark denken ze dat ik voor de plantsoendienst werk. En Treesje, laat die schaar niet buiten liggen.

  2. ik was wakker, maar had geen zin uit bed te gaan. De volgende morgen vlogen de foto’s je om de oren, zo heb ik hem toch gezien😉

  3. Goed idee, ik doe het al jaren zo maar heb dan ook een klein lapje grond .
    De bijzondere maan heb ik gemist, nu wachten we of ik 1933 haal, dan is hij weer super😉

  4. Regelmatig de boel opruimen. Ja, heel goed idee. Maar is nog een heel gedoe iedere twee jaar. Carmiggelt schreef eens: iedere dag dronken is ook een geregeld leven.
    De maan stond om kwart voor vijf veel dichter bij de aarde dan anders en leek daardoor groter. Super toch. Jammer dat het gesluierd was dus snel weer in bed terug.

  5. Nee, hier was het te bewolkt, dus ik ben maar weer gaan pitten.
    En elke keer knippen is ook zoveel werk niet, goed opgelost zo.

Geef een reactie

