Eén oktober

blog 009En omdat het al weer zo’n mooie dag zou worden, ging ik naar Artis. En het werd een prachtige dag met volop zon. Ik zag de dieren ook genieten. De grote stoere mannetjesleeuw lag met zijn kop omhoog richting zon. Verderop bij de rode vari’s werd er en masse gezonnebaad. Kop én buikje richting zon. Wat een mooi gezicht. Helaas kon ik er geen foto van maken, want ik had als reserve een lege batterij meegenomen, was hem kennelijk vergeten op te laden. Pech. Daar liep ik zonder camera en ik zag zo veel interessante dingen. “Maakt niet uit, Thé” zei ik tegen mijzelf. “Je kunt ook gewoon zonder genieten “.  Dat deed ik dan ook. Ik had op het station een lekker broodje gekocht en dat at ik op, gezeten op een bank in het zonnetje.

blog 012En wie probeerde er een graantje uh nee broodkruimeltje mee te pikken? Musjes, lieve mensen. En net zo brutaal als vroeger. Ze kwamen gewoon een kruimeltje bij mijn voeten wegpikken. Bij ons zie je ze nog niet veel, hoor, musjes. Kijk, dat noem ik nu vooruitgang, goed nieuws ook, dat ze er weer zijn. Ik werd er helemaal blij van.

blog 007Verder waren er nog steeds ‘eetbare eenjarige planten’ tussen het vaste spul. Ik had er over gelezen, maar door die ischias (en de vele regen van laatst)  was ik nog niet in Artis geweest.  Ze hadden rode boerenkool en andere kolen, snijbiet en de dieren schenen er smakelijk van te eten. Een leuk idee, niet? Die groente staat daar ook heel mooi, dus waarom niet? Ik zag de kamelen, de lama’s, de ezels, de Japanse makaken op de apenrots, de gorilla’s en chimpansee’s, de olifanten, de giraffen en de zebra’s, de zeeleeuwen en de pinguïns, onder én boven water, de pelikanen en ik was nog even in de artiswinkel, waar ik een mooi boekje kocht: Het Artis Bestiarium. O wat is het toch fijn om lid van Artis te zijn. En zo ging ik weer blij gestemd naar huis, nergens vergeten in of uit te checken, geen vertraging, alles ging goed.

11 thoughts on “Eén oktober

  1. Oei, lege accu meenemen. Dat gebeurt je de komende tien jaar niet meer. Geloof me. Ik ben ervaringsdeskundige. Ook het thuis vergeten van de geheugenkaart, dan doe je ook maar een keer. Toch jammer want ik had die luie zonnebadende leeuw wel willen zien.

    • Nee, dat zal me niet gauw weer gebeuren. Ach die leeuw, kijk naar een zonnebadende kat en denk hem dan in het groot met een leeuwenpruik, je weet wel en dan zie je hem zo.

  2. Volgende keer de foto’s dan maar?😉
    Je die mussen, opdringerig en gezellig. Ik geloof dat daar alle mussen van Nederland naar toe verhuisd zijn, we zien ze hier niet veel meer, enkele families nog. Nu de buurkatten verhuisd zijn komen ze misschien terug. Als de kauwen en houtduiven tenminste plaats maken.

  3. Wat een lekker dagje! Ja, nog maar even stevig genieten van het prachtige weer. Wij zien hier nooit meer straatmussen. Wel hebben we een horde ring- en heggemussen in de tuin. Die bewonen de grote hulst. Maar het zijn rustige diertjes, lang niet zo brutaal als straatmussen😉

  4. Ja, dat is zo! Opeens zie je weer overal mussen! Was me nog niet echt opgevallen. Geen idee hoe dat komt. Artis is geen wereldreis en met een lidmaatschapskaart kun je er zo in. Dus wat let je? Op naar Artis!

Geef een reactie

