Is het al bijna kerst?

blog 008

Nee toch? Hoewel… je kunt het maar gehad hebben, denk ik wel eens. Hoe ik nu bij die gedachten kom, zult u zich afvragen? Welnu, dat kwam zo. Ik stond tegen de middag wat voor het raam naar buiten te kijken, met het oog op een 12-uurfoto en toen zag ik opeens in de grote fraaie modezaak bij ons aan de overkant een grote hertenkop in de etalage en bij nader inzien een heleboel hertenkoppen met er luchtigjes omheen gedrapeerd nogal wat lichaamsdelen, van poppen dan hè dat u niet schrikt. Ja, men doet daar niet moeilijk over bij het maken van een nieuwe etalage. Het zijn hier nuchtere west-friezen en waarskijnlijk redeneren zij zo: ‘Als je je deeran stoot, moet je nie koiken’ en dat lijkt mij ook. Maar goed, al die hertenkoppen deden mij alvast aan Kerstmis denken en net wilde ik mij omdraaien of er kwam richting kerk een auto met aanhanger aangereden, waarop een soort naaldboom lag, een Kerstboom leek het wel. Een grote kerstboom zoals ieder jaar voor de kerk, dacht ik. Ik was zo verbijsterd dat ik vergat een foto te maken.  Gelukkig stonden de etalages gewoon stil en daar heb ik toch wat foto’s van gemaakt. Nu maar hopen dat niemand bij de winkel mij iets kwalijk neemt, want ja, het was toch een té mooi moment om voorbij te laten gaan.

blog 004

 

12 thoughts on “Is het al bijna kerst?

  1. Het kan mij ook niet snel genoeg voorbij zijn. Maar eerst nog maar even genieten van de mooie herfstkleuren 😉

  2. Geweldig! Wat een mooi en bijna natuurlijk uitzicht.
    Weelderige dames en bijna burlende herten van blijheid en geluk.
    Wat zal her een mooie kerst worden. Nu nog sneeuw… ⛄🎄

  3. Ik zie maar 1 zo’n hertenkop. Heb je er een zoekplaatje van gemaakt misschien? In het centrum zag ik een paar weken geleden al een winkel helemaal versierd met kerstbomen, strikjes en lichtjes. Tikje vroeg vind ik dat allemaal wel, van mij mag het pas na de Sint. Maar luisteren ho maar

    • Ja, Aleida, ik moest de foto’s wat vlug maken, omdat ik niet wist of het wel mocht. Maar neem nu maar van mij aan, dat er een heleboel hertenkoppen waren.
      IK vind ook dat eerst de Sint moet komen, maar naar mij luistert zeker niemand.

  4. Ik heb pas vernomen, dat hertenjongens het hele jaar door dikke vrienden zijn, maar half augustus worden ze van de ene dag op de andere elkaars vijanden in de concurrentiestrijd om de damesherten. Na zo’n week of zes knokken en andere dingen doen…. zijn ze dan weer vrienden. Tenzij er eentje gesneuveld is in de strijd, want het schijnt er fors aan toe te gaan. Ik denk dus dat het wel goed blijft gaan in die etalage. Wat een geruststelling he?😉

    • Nou, aan ruzie en knokken had ik nog niet gedacht, Wieneke. Het had mij best eens leuk geleken, want normaal staat daar alles akelig stil. Misschien gebeurt het toch…

  5. Dit zijn pas spraakmakende etalages. Straks als de poppen hun feestkledij aan hebben is het veel minder spectaculair.

Geef een reactie

