Wat een weekend!

Er werd in onze Meisjesschool door een collega een filmweekend gehouden of hoe noem je dat? Er werd al maanden geleden van alles afgesproken. Wij zouden de gang in ieder geval leegruimen. Er was daar weer eens veel terechtgekomen omdat wij een nieuw logeerkamertje gecreëerd hadden en de ‘rommel’ daar even neergelegd was. Oké, dat deden wij. Tot zover ging alles goed; het was ons gelukt vóór de afgesproken datum. Maar daarna???? De organisatrice is samen met haar hulp heel tevreden, maar wij?  Ons kan je zowat wegdragen, eerlijk gezegd. Ik zal er volgend jaar of t.z.t. misschien wat duidelijker over zijn, want ik wil niemand kwetsen. Het gaat allemaal met de beste bedoelingen, neem ik aan. Een andere keer daarover meer dus, misschien dan, want er gebeurt altijd wel weer wat anders en misschien worden wij te oud voor die ongein.

blog 007Het gezelligst vond ik een opening van Juul  Bögemann, een lieve en ontzettend creatieve vriendin van mij, in de galerie van Han Sterk in Enkhuizen. “Stroken’ heette haar expositie. En –hoe kan het anders? – alles was op stroken geschilderd. Maar de inrichting was bijzonder: allerlei stroken op de muren maar: ook hangend aan een touwtje in de ruimte. Door een windvlaagje draaiden ze een beetje, zodat men steeds een ander beeld had. Ik heb te weinig duidelijke foto’s helaas, dus ik hoop maar dat u mijn bedoeling begrijpt.

blog 002blog 001

Update:002

6 thoughts on “Wat een weekend!

  1. Ik hou erg van duidelijkheid. En dat met die filmweekend begrijp is slechts ten dele, iets viel verkeerd, maar het is gissen wat.
    En foto`s en verhalen zijn een verslag uit je leven, en daar gaat het om. Vind ik.

Geef een reactie

