Zal ik …of maar niet?

blog 034blog 031Zo dacht ik al een half jaar ongeveer. Het ging over mijn lange haar, beste lezers. Ik had het namelijk al ongeveer 4 jaar lang, maar de laatste tijd was het moeizaam bewerken, want er zaten klitten in en nog maar net waren die eruit of er zaten al weer nieuwe in. Bovendien ben ik niet zo iemand voor kunstige kapsels te maken bij mijzelve, dus meestal werd het een eenvoudige warboelknot of een wel aardige staart. “Zal ik het maar eens lekker kort laten knippen?” dacht ik. Maar Kwaster vond het lang zo mooi. Bovendien was een groei van ongeveer 4 jaar ook niet mis. Maar opeens was ik het zat. Ik stapte kordaat naar de kapper om een afspraak te maken met Esther, mijn persoonlijke kapster, jawel. De volgende dag al kon ik terecht. En nu is het eraf. Ik heb een lekker woest kapsel en de wind kan door mijn haren waaien. Het is een heerlijk gevoel. Oké ’t is even wennen, maar toch ben ik voornamelijk blij.

blog 009Kijk mijn historische afspraak bij de kapper. De meeste mannen zullen dit niet zo goed kunnen aanvoelen, denk ik maar de dames en vrouwen en meisjes wel. Ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen.

18 thoughts on “Zal ik …of maar niet?

  1. Ik heb nooit lang haar gehad. Niet de kwaliteit, maar inmiddels vind ik het gemak van een leuke korte kop toch op de 1e plaats komen. Heel goed gedaan. Zeker als je doorlopend klitten hebt . Het staat je heel goed

  2. Staat je superleuk Thérèse! En je hebt er schitterend haar voor. Ikzelf heb al jaren het systeem dat ik het kort(er) laat knippen in de herfst en dan weer laat groeien in de winter. Dan kan ik het zomers weer omhoog knopen. Lekker luchtig in de nek vind ik dat dan.

  3. Oh dat voelt heerlijk zo’n laat maar waaien hoofd. En een muts gaat nu ook weer makkelijker als het erg kou mocht worden en het staat je prima! Je bent nog helemaal niet grijs. Allemaal pluspunten! En die mannen… die doen ook wat ze zelf willen 😉

  4. Jij bent een van de weinige vrouwen, die inderdaad veel beter kort geknipt haar kunnen hebben. Dat komt door je mooie krullen.
    De meeste oude(re) vrouwen gaan op oude(re) mannen lijken met kort haar. 🙂

  5. Het staat je heel goed en het ziet er verzorgd uit, maar toch voel ik wat je bedoelt. Ook ik kan door de achteruitgang in de kwaliteit van het haar nooit meer lang haar dragen. Het is inmiddels al we tien haar geleden dat het er afgeknipt is en sindsdien heb ik altijd een heel goed geknipt model, maar ik heb wel een traantje gelaten toen het er af ging.

  6. Als krulhaarkenner weet ik dat krullen in de regel heel wispelturig zijn en bij voorkeur dus net de andere kant op gaan dan de eigenaar wil. Kort haar vind ik trouwens vaak leuker (vlotter zou ik haast zeggen, maar dat is zo’n jakkie-woord) staan dan lang, tenzij men waanzinnig handig is met knotten enzo. Bereid je maar voor op regelmatig kapperbezoek, het lot van de kortharige

Geef een reactie

