Rare dagen

Het zijn rare dagen, vindt u ook niet? Zoveel ellende in Parijs, waar ik verder maar weinig over ga zeggen, want ik heb al genoeg gedacht, hoe iemand dat toch kan, mensen, die duidelijk in paniek zijn koelbloedig  doodschieten.

blog 010Ik ga nu over op de intocht van Sinterklaas in ons dorp. Ik hoop maar dat niemand mij dat kwalijk neemt.  In ons dorp verloopt die nog steeds heel traditioneel.  Met boerenblaaskapellen en fanfares, met volop tractoren en auto’s versierd met bloemen, met paardrijdende Pieten, gewoon pik zwart en vuurrode lippen.  Verder rijdt er een afvaardiging mee van de vrijwillige brandweer, van de EHBO, van de Reddingsbrigade, van dansende meisjes, van fruitkwekers, nou ja, het hele reilen en zeilen in zo’n dorp zie je voorbijkomen.

blog 009En dan volop zwarte Pieten te voet natuurlijk en … de Sint op een prachtige spierwitte schimmel. Van mij mogen die Pieten ook andere kleuren krijgen, hoor, als men dat zwart nogal beledigend vindt, maar tot nog toe gaat het als alle jaren ervoor.  En ik, ik stond buiten enthousiast te zwaaien, als aanmoediging, want mooi weer was het niet. Men zwaaide terug, ik kreeg pepernoten en ook nog een appel van ieen fruitkweker die mij wel leuk vond kennelijk, want hij graaide in zijn kar  en stak speciaal voor mij de straat over. Het zal wel kinderlijk zijn, maar ik kan er nog steeds van genieten.

blog 008

4 thoughts on “Rare dagen

  1. Het gebeurde in Parijs is domweg niet te bevatten. Dit afschuwelijke geweld gaat het verstand van ieder normaal mens te boven. Het beste is maar om te genieten van de kleine dingen in het leven en te proberen om de kalmte te bewaren.
    Hier ook allemaal pikzwarte pieten bij de diverse intochten, hoor. Die nuchtere noorderlingen halen hun schouders op over dat gezeur van een groepje mensen in de randstad. En nu ik er over nadenk: dat doen ze bij heel veel dingetjes waar men zich in de rest van het land zo druk over maakt.

Geef een reactie

