Dramatiek

Tussen twee stormen door maakte ik vandaag een wandeling. Ik had mijn camera meegenomen omdat ik al lang geen buitenfoto’s meer gemaakt had.

blog 008blog 009

En toen ik thuiskwam, zag ik twee soorten foto’s: mooie en vrolijke, toen de zon scheen kennelijk én dramatische, met dreigende luchten en beschadigde bomen.

blog 019Ik ga u nu een aantal laten zien, niet de mooie vrolijke maar juist die met volop dramatiek, de een nog meer dan de ander.

blog 026blog 025

Dat past goed bij deze akelige dagen, lijkt mij.

blog 037blog 038

p.s. een poes die niet naar binnen mag, noem ik ook dramatiek.

18 thoughts on “Dramatiek

  1. Prachtig die zwaan! Mooie foto’s! Ja ach we moeten onszelf er maar niet teveel aan over geven, dan kan een mens nooit meer vrolijk zijn😉

    • Ik las het. Maar het was per ongeluk, tegenlichtopname’s, dat begrijp jij wel. En toen ik ze thuis oplaadde, zag ik sommige van deze foto’s zo dreigend en riep ik: “Hans, deze nog dramatischer, tjonge…”
      Ik heb ook nog vrolijke gemaakt, hoor.

    • Ja, akelige dagen, geweld en dreiging in Parijs enz. en dan de storm; daardoor durfde ik niet goed met de trein naar A’dam, waar ik een afspraak met Els Tak had. Och en zoveel andere dingen, Aron. Bijvoorbeeld een kapotte geiser hier in de keuken; is ook al naar. Nou ja, slaap lekker!

  2. Prachtige foto, van de zwaan. Die donkere is wat mij betreft inderdaad heel geschikt voor een enge film, brrr, al ik zal die film niet naar zien. En jij gaat gewoon leuk naar Amsterdam, ben je mal

  3. Hoe raar het ook klinkt, maar in de dreiging van de foto’s zie ik toch ook een zekere schoonheid. Ik wil de confrontatie met die foto’s wel aangaan. Ik vind ze prachtig.

    • Ik vind dat niet raar, hoor Hanscke. Voor mij (als beeldend kunstenaar) zit er ook veel schoonheid in verval, oude deuren en wat niet al. Er zit dan juist een soort verhaal in, zal ik maar zeggen.

Geef een reactie

