Olifantenpoep-papier

blog 028Ik wandelde vanmiddag even naar de Wereldwinkel, eigenlijk gewoon omdat ik daar al heel lang niet meer geweest was. En wat zag ik daar toch veel mooi dingen.  Maar ja, eigenlijk had ik niets nodig en ik zag ook niets wat leuk was voor mijn kleinkinderen, hoewel die ook niets nodig hebben, want zij hebben ook al veel. Maar ja, het was gezellig om er wat rond te lopen. Opeens viel mijn oog op een boekje tussen twee mooie boekensteunen: een leeg boekje met gekleurd stevig papier. Daar zou ik in kunnen tekenen of schrijven of allebei tegelijk. Ik ben dol op die boeken en boekjes, hoewel ik ook die nog wel in voorraad heb. Op de achterkant stond de volgende tekst: ‘Elephant Dung Paper’.  Nu wist ik niet wat het woord ‘dung’ betekende, dus vroeg ik het aan een mevrouw in die winkel. “Dat papier” zei zij triomfantelijk, “is gemaakt van olifantenpoep!”  “Aha, dat is bijzonder” zei ik enthousiast. “Ik koop het. Er zitten toch geen lijntjes in?”  Nee, dat was niet zo. Dus het was iets interessants en dan kan je het gerust eens kopen. Ik had nog nimmer op olifantenpoep-papier getekend, nee!  Wij praatten nog wat, o.a. over olifanten en ik kreeg nog een uitleg over dat papier in het Nederlands en zo ging ik tevreden op huis aan.

17 thoughts on “Olifantenpoep-papier

  1. Ruikt het een beetje? Ik weet wel dat olifantenpoep goed is voor je tuin. In de dierentuin van Emmen verkochten ze vroeger grote emmers met die (droge) mest bij de uitgang. Ik heb het nooit geprobeerd.

  2. Nee, het ruikt heel gewoon. Jammer hè? Ik kan het zelf niet maken want je hebt 10 kilo olifantenpoep nodig voor 120 velletjes papier. Zoveel geven ze mij vast niet mee bij Artis; bovendien is het nogal zwaar om mee naar het Centraal te sjouwen.

    • Omdat olifanten strootjes eten en voor die strootjes zit van binnen een mannetje (of vrouwtje) die van poep en strootjes mooie ballen draait. Zo zit dat, Peter (Lont?)

  3. Misschien een idee om naar Artis te gaan en de verschillende soorten uitwerpselen van de dieren voor ons te tekenen? Want het kan dus best waardevol zijn wat de dieren produceren.

    • Och vroeger had je geparfumeerd papier, waarom zou je nu geen papier met een poepluchtje nemen, heel modern en milieubewust!
      Helaas ruik je niks bij dit o.p.-papier. Hoi Tagrijn.

Geef een reactie

