Trots

blog 027blog 029Trots   Ik ben erg trots op mijzelf. Ik zal u uitleggen waarom. Ik had laatst namelijk het voornemen gemaakt om eens een tijdje iedere dag minstens één tekening te maken in een speciaal boekje. Ik geloof dat ik er al eens over geschreven heb.

blog 030blog 031blog 032 blog 033Enblog 034 blog 035blog 036037blog 038blog 039nu, op dit moment, heb ik dat al (bijna) 4 maanden gedaan. Het voornaamste is dat ik er lol in heb, maar stiekem ben ik nu ook wel trots op mijzelf. Van de meeste voornemens die ik maak, komt bijna nooit iets terecht, maar deze doe ik al langer dan ik van plan was. Het heeft zelfs niets met het nieuwe jaar te maken, want ik begon de 21e oktober 2015 al. Dan reken ik de krabbels in mijn agenda nog niet eens mee en ook niet die Piepjesberichten.

041040 Als nu straks het schilderen net zo goed gaat… maar nee, daar denk ik nog niet aan. Nou ja, soms een beetje dan. Maar nu teken ik gewoon door, alleen met zwart potlood, soms met kleurpotlood en nu heb ik zelfs aquarelpotloden voor handen.  Een mooie dood voor mijn verjaardag gekregen. DOOS bedoel ik natuurlijk. Wat kan een mens toch stomme fouten tikken!. Het wordt zo eigenlijk een soort getekend dagboek, want als ik naar foto’s teken, zijn het mijn persoonlijke afbeeldingen. Foto’s van de verjaardag van Rein, van die van mij in Leiden, van Mare wat later weer en allerlei andere dingen die ik meemaak of zie. Enfin, ik zal er wat laten zien.

blog 042blog 044blog 045046blog 047blog 048blog 049

Even klikken op foto’s voor groter.

21 thoughts on “Trots

  1. Wat leuk Therese, op die manier krijg je wel een uniek beeldverslag van wat er zoal in je leven gebeurt. En een soort van druk, de afspraak om het elke dag te doen, helpt vaak wel om bezig te blijven, als je niet van jezelf moest dan zou je nooit zoveel tekenen. Mooi resultaat, blijven doorgaan!

  2. Ik ben niet bijgelovig, maar geloof er wel in dat plezier ergens in hebben dat ook uitstraalt en zo komt men verder. Of zo.

  3. Grappig getekend. Je hebt er duidelijk veel plezier in. Het is altijd goed om dingen te doen die je leuk vindt. Het lijkt mij ook dat je op deze manier beter onthoudt wat er op een bepaalde dag gebeurde dan dat je er een foto van maakt.

    • Hoi Aleida, ik zag die dames vanuit mijn huis, ik stond toevallig voor een raam. Tegenover ons is een modezaak, dus wel begrijpelijk, maar ik kan natuurlijk niet de hele dag voor het raam staan. Het zou wel leuk foto’s opleveren. Groetjes!

  4. Goed van je Therese, zo elke dag een tekening! Alleen als je de discipline op kan brengen om regelmatig te werken komt er ontwikkeling in. Vandaag heb ik dit voornemen ook genomen. Veel energie heb ik nog niet, maar Ik wordt langzaamaan weer wat gezonder en krijg ook weer ideeën voor nieuw werk. Ik moet niet teveel van mezelf eisen, maar:” Elke dag een draadje is een hemdsmouw in het jaar “.

Geef een reactie

