Tevreden of niet?

blog 028Bij deze zal ik u zeggen, dat ik erg tevreden over mij zelve ben. Iedere dag maak ik een tekening, soms wel twee. Ik maak mijn wandelingen en fotografeer, ,  ik lijn én val wat af, her en der, zo nu en dan ruim en poets ik wat in huis, ik lees en tot nog toe was ik dus heel genoeglijk bezig. Af en toe ga ik eens naar Amsterdam of naar een museum aldaar. Ook al heel goed, vind ik. Maar gisteren dacht ik zomaar opeens: “Het wordt eigenlijk wel een beetje eentonig. Ik moet weer eens iets nieuws gaan doen. Weer eens boetseren? Nee, nog even niet.  Weer eens gaan fietsen i.p.v. wandelen? Maar dan moet mijn fiets wel in de revisie, zeg maar. Bovendien moet het niet zo waaien, bah! Tja, dat ben ik niet gewend dat ik helemaal geen plannen heb. Nou ja, we zullen wel zien. Er zal vast wel wat in mijn bolletje opkomen en zo’n haast heb ik er ook niet mee. Welnee!!! Of toch wel???

 

18 thoughts on “Tevreden of niet?

  1. Het kan het naderende voorjaar niet zijn, want die is nog in geen velden in wegen in zicht.
    De winterdip ook niet, want daar doe je niet aan.
    Dus iets waar ik niet op reken, en dat is wel zo verrassend!

  2. Zeg Therese; val je her en der wat af of maak je her en der schoon/ Of allebei misschien wel. En lanterfanten is ook heerlijk hoor en daar is het nu blijkbaaar de tijd voor

    • Haha grapjas! Misschien is het wel tijd voor lanterfanten maar dat heb ik al zo veel gedaan. Ik heb juist het gevoel véél te moeten inhalen, als dat al kan dan. Och ik zie wel. Aleida.
      Wat ben je toch een trouwe lezeres, lief!

    • Ze hebben mij laatst al zo uitgelachen toen ik laatst opperde op een tangoclubje te gaan, omdat ze daar mensen nodig hadden, want anders kon het hele clubje niet doorgaan. Ze barstten toen allemaal in luid gelach uit…

      • Ja, dat lijkt mij toch ook, Bertie. We moeten soepel blijven en dansen dat is zo heerlijk, vooral de tango. En juist als we het nú nog doen, kunnen we het op ons negentigste ook nog.🙂🙂

  3. Genieten van het moment dat je denkt, wordt het zo niet eentonig? Dit soort momenten zijn in mijn levenservaring zo zeldzaam. Voor je het weet zit je weer in een trein met een verhoogde versnelling.

  4. als je van ieder moment geniet heb je later een hele vracht mooie herinneringen. als ik mijn trui heg afgebreid, vertel ik wel eens over mijn mooie herinneringen aan die dagen in Bovenkarspel. .

Geef een reactie

