Nog groter dan …

blog 053Ik zag laatst toen ik terugkwam van een wandeling toch zo iets raars. Ik kon mijn ogen niet geloven. Dus maakte ik een foto om het thuis nog eens op mijn gemak te kunnen bekijken. Maar het was waar. Zou het door de klimaatverandering komen? Dat bomen … o nee, ik vergeet helemaal te vertellen wat ik zag. Ik zag dat de boom naast de juwelierszaak plotseling veel groter was dan … de kerktoren. Nou? Dat kan niet hè?  Je hoort tegenwoordig vaak over de klimaatverandering spreken en wel zo dat die helemaal niet goed zou zijn. Maar mij leek dat stiekem eigenlijk wel een verbetering, de opwarming van de aarde dan. Een beetje aangenaam warm is toch veel fijner dan die akelige kou? Bovendien hoeven we minder te stoken en ook minder kassen te gebruiken, want alles groeit veel harder en dat is allemaal heel goed voor het ‘Milieu’. Vroeger betekende trouwens het milieu heel wat anders dan nu. Weet u dat nog?  ‘Zij komt uit een goed milieu’ was meer dat zij deftig was en nog meer dat zij rijk was, in goede doen dus eigenlijk. Maar ter zake. Dat bomen ook zo hard zouden gaan groeien, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Hoge bomen vangen veel wind, zegt men en dat is misschien wel gevaarlijk. Straks waait die boom op de juwelier én op ons huis en zijn wij allen morsdood. O help, dat rotmilieu ook altijd. Vroeger was je bang voor de nonnen, toen voor proefwerken, daarna voor de BOM en nu weer voor HET MILIEU. Het is ook altijd wat, mensen!

15 thoughts on “Nog groter dan …

  1. Probleem? Bekijk die boom eens van achter die kerktoren. Dan is hij er niet meer en kan dan ook niet meer omwaaien.Probleem opgelost. Er is voor alle problemen een oplossing Th..

    • Maar dan is die prachtige boom weer weg, lieve redactie? Dat hoeft nu ook weer niet.
      Wel fijn dat jij het probleem oplost. Kan ik nog rustig en blij doorleven.
      Groetjes daar!

  2. Ik zie helemaal geen boom, die groter is dan de kerktoren. Ik zie rechts wel een forse boom, maar die is gewoon dichterbij. Of neem je ons gewoon in het ootje?

  3. In mijn dorp is het andersom, de kerktoren van de Sint Martinus lijkt veel hoger dan de Pietersberg.. Zo zie je…..de kerk heeft hier nog best wat in de melk te brokkelen.

  4. Hoi Therese, ’t Is altijd wat. Je hebt gelijk, maar leuk, dat je blik plots op iets viel, wat je nog nooit gezien had. Leuk trouwens dat alles zo verandert. Ik hoop, dat je binnenkort ruimte hebt voor een afspraak.

  5. Bomen groeien maar kerktorens niet… Zou dat het misschien zijn? Het is wel een knots van een boom en die blauwe auto staat daar dus ook niet helemaal lekker.

Geef een reactie

