Het ‘leugenbankje’

Gisteren besloot ik toch maar –na lang aarzelen- een boek te gaan kopen in de Boekenweek. Ik twijfelde aldus: misschien krijg ik wel bezoek a.s. zondag en dan kan ik helemaal niet gratis met de trein mee. Ik vind dat altijd zo leuk. Veel mensen hebben ook daadwerkelijk dat boekenweekgeschenk in de hand, leuk hè? Maar het is maar één keer per jaar Boekenweek… Daarna stond ik te twijfelen of ik mijn camera mee zou nemen of toch maar een keertje niet? Ik besloot maar van wél. En dat was heel verstandig achteraf.

blog 002klikklik

Nadat ik een boek had uitgezocht en een geschenk erbij kreeg, liep ik terug richting in-/uitgang winkelcentrum. En daar zaten een heleboel oude heren, bijna allen in het zwart gekleed of donkergrijs en dat was een té mooi gezicht om niet mijn camera te voorschijn te halen. Eerst fotografeerde ik zomaar wat om de mannen af te leiden en toen nam ik hen. Maar ze hadden me door. Ze begonnen meteen van alles te roepen maar gelukkig hadden ze volop lol. Men wilde nóg wel eens, men grapte wat af, de meesten dan en daarna wilde men de foto’s zien. Ze waren heel tevreden en toen ik zei dat ik hen waarschijnlijk ook ging tekenen, wilde men best komen kijken of het wat geworden was. “Piet neemt u toch niet, hè mevrouw? Mij moet u nemen, ik ben moeders mooiste….hahahaha” en zo werd het nog extra gezellig die middag. Intussen ben ik klaar met tekening 1. (Ik heb tenslotte nog meer foto’s van de mannen)

10 thoughts on “Het ‘leugenbankje’

  1. Erg leuk! Ga je er nog eens naar toe, met de tekening?
    Dergelijk bankjes staan ook aan de Maas, bij ponten en op kades en ze heten overal, inderdaad, leugenbankje, liegbenkske, enzovoorts.

  2. Ja, zo maak je nog een heel avontuur mee! Ik vraag me af op arriva ook meedoet, de treinvervoerder alhier, maar ik ga er toch niet in zitten. En geen boek kopen.

Geef een reactie

