Weer zo’n dag

Wat een droevige dag was het gisteren. Ik wilde net een blij en opgewekt stukje gaan schrijven toen ik van de aanslagen hoorde. En een vriend plaatste een foto van een televisiebeeld op internet en hij schreef erbij: “Weer zo’n dag”. Ja Sjoerd, om moedeloos van te worden.

blog 003Net maakte ik een wandeling. De zon scheen en er was zo veel moois te zien. “Waarom dan zó de wereld verzieken? Mensen doden, die jou niets gedaan hebben? Wanneer is dat begonnen? En vooral wanneer houdt dit op?” Vragen, gedachtes en angst. En terwijl ik wandelde, maakte ik de ene foto na de andere. Wat is er toch veel moois, dacht ik. Daarom plaats ik maar een aantal foto’s, lieve lezers. Om de zinnen te verzetten. Dat is dan mijn manier van positief denken, want eerlijk gezegd, het maakt mij behoorlijk angstig.

Hier serie 1 van ons dorpje. (Morgen het tweede deel)

blog 001blog 002blog 004blog 005blog 006blog 007blog 009blog 011010blog 012blog 013blog 014blog 015blog 016blog 017blog 018blog 019

klik op foto’s

8 thoughts on “Weer zo’n dag

  1. Ha, heel goed Therese, leve de bloemetjes en de beestjes en alle andere mooie en leuke dingen. Ze krijgen ons niet klein! Van onze E kreeg ik een foto van een tafel vol mensen bij een vriend in Brussel, allemaal mensen die niet meer weg konden of die alleen zaten, zo werd die dag toch met veel warmte besloten. Ondanks de narigheid gebeuren daar een hoop mooie dingen.

  2. Deze foto’s verzetten onze zinnen op een heel goede manier.
    Je weet ook niet goed wat je er mee aan moet, voelt je onzeker, maar toch, de lente met bloemen enzovoorts.
    Genieten mag, wil ik maar zeggen.

  3. Ja het is een soort sluipoorlog, maar zolang wij positief blijven sterft die wel een langzame dood hoor.

  4. Zoals je gemerkt zult hebben, ik kon even geen woorden vinden om hierover te schrijven. Wel mooi zoals je ons oog laat krijgen voor de kleine dingen ook plaats hebben gevonden.

  5. Mooie foto’s Thérèse. Gelukkig gebeurt er ook veel goeds in de wereld, alleen haalt dat het nieuws niet. Denk bijvoorbeeld aan al die vrijwilligers in ons land. Liefhebbende mensen die klaar staan voor anderen.

Geef een reactie

