Naar ‘De Woid’

blog 003   Omdat ik toch een beetje veel bang geworden was door al die akelige aanslagen, kreeg ik gewoon schrik om naar A’dam te gaan. Tenminste, ik denk dat het meespeelde. En ik wilde eigenlijk zo graag weer naar Artis om de jonge miereneter te zien en de tulpen zien bloeien. Dat was vorig jaar zo’n prachtig gezicht. Ze waren zo uitgekiend qua kleur door de tuin geplant. Zo iets kan je wel aan de mensen van Artis overlaten. Het is een pracht van een tuin, in ieder jaargetijde en er staan ook heel oude bomen. Het is echt een tuin met een geschiedenis. Maar enfin, het werd geen Amsterdam.

blog 020blog 022blog 056Maar vlakbij is een kinderboerderij en een volière in een tamelijk mooi park en wel in Lutjebroek. Ik was daar al heel lang niet meer geweest en ging daarom daar maar eens naar toe. In Lutjebroek zal toch nooit iets gebeuren, was mijn heimelijke gedachte. Sommige mensen denken zelfs dat het niet eens bestaat… En het was een goede keuze. Met het oog op mijn ‘tekendrift’ zoals iemand het zo mooi noemde, fotografeerde ik daar heel wat dieren: allerlei geiten, kippen en hanen, kalkoenen, vrouwtjes en pronkende mannetjes, zwarte zwanen op een nest, parelhoenders en pronkende pauwen –ja, het is lente- schapen, eenden, duiven en een volière vol met allerlei. Alles is daar puur op z’n west-fries, dus de vogelkooi heet ‘Het Vleugelpelois’ (paleis) en het park ‘De Woid’ wat de weide betekent. Dus eigenlijk ben ik naar een mini-dierentuin geweest als je het zo wilt ‘bekoiken’ zal ik maar zeggen. Ik heb voorlopig weer genoeg te tekenen en binnenkort ga ik echt naar Artis, hoor! Hier alvast wat foto’s van ‘De Woid’.

blog 070

7 thoughts on “Naar ‘De Woid’

  1. Klein en kleiner is vaak ook mooi, charmant zou je haast zeggen; het lijkt me dat iemand in een parkje als dit tot rust komt. Je noemt een paar mooie vogelsoorten op, goeie foto’s.
    Die taal… in mijn hoofd kan ik het bijna hóren😉

  2. Het is eigenlijk best wel weer Artisweer nu, het lijkt me heerlijk om daar nu op een doordeweekse dag rond te dwalen, maar als het om het tekenen gaat is het dus niet nodig, de goit van de kinderboerderij kan makkelijk wedijveren met elk ander Artisbeest.

  3. Ik denk dat je daar weer heel wat inspiratie hebt opgedaan. Binnenkort een mooi verhaaltje over Kaatje Kalkoen en Grietje Geit die geplaagd worden door Pietje Parkiet?

Geef een reactie

