Artis op z’n mooist

blog 002blog 030Ik was gisteren in Artis. Het was een ideale dag ervoor. In de tram erheen zag ik op het Damrak en op de Dam grote bakken met tulpen staan, één kleur per bak. Een feestelijk gezicht was dat. En in Artis aangekomen zag ik de bloemenpracht daar. Ik wist dat er duizenden bollen de grond waren ingegaan en het resultaat was er dan ook naar. Ik zal er verder kort over zijn, want iedere keer véél over de dierentuin vertellen, gaat u misschien vervelen. Hoewel … ik zelf blijf onverdroten enthousiast.

blog 029Het allermooiste vond ik een jong lamaatje, dat daar in het zonnetje lag. Er was niet eens over geschreven, is kennelijk heel gewoon, maar MOOI !!!

blog 132blog 014Het allerleukst vond ik alweer de pelikanen -zo dichtbij kan je zo goed zien- en hoog in de bomen de reigers op hun nesten. Een gekrakeel van jewelste.

blog 115De mooiste foto’s heb ik gemaakt tot mijn eigen verbazing van de beverratten.

blog 077Het grappigste was de goendi met een klein kwastje aan zijn kontje om zich te toiletteren.

blog 142En heerlijk slordig de kamelen die hun wol erbij lieten hangen.

blog 062Zo is het toch iedere keer weer anders in de tuin. Met de trein ging ook alles goed, dus ik had een heerlijke dag.

16 thoughts on “Artis op z’n mooist

  1. en van dat prachtige weer, je bofte! Kamelen zien er niet uit hoor, vind ik, met al die losse flarden. In Blijdorp zag ik wel eens geitjes in het zelfde veld. Misschien in de hoop dat ze zich te goed zouden doen aan die wol?

    • Ik vind die kamelen wel grappig, hoor. Ik zag toen er eentje lag, zijn blote billen en wat denk je? Ze waren niet roze, maar ook bruin, maar dan bloot, hahaha!
      Alles goed met jou?

      • ja hoor, alleen een beetje de p in dat het mooi weer is en ik binnen ben, maar vanochtend op de fiets was wel even lekker

  2. Je heb je goed vermaakt aan de foto’s te zien en ja, lentetulpen, heel feeestrelijk.
    Mooi en grappig zijn de dierenplaatjes en nog grappiger is dat je jezelf er ook bij zet😉🙂

Geef een reactie

