Jachtdrift

blog 006Ik denk dat onze Boeli daar erg last van heeft. Want wat gebeurde? Boeli kwam net binnen, door en doornat en stinkend naar sloot. Alweer. Het is nu al heel wat keren gebeurd. Hij heeft er niks van geleerd, lijkt wel. Nu stel ik mij dat zó voor: hij hoort én ziet iets bewegen in de een of andere sloot –wij hebben er veel- hij rent er keihard op af, kan niet meer stoppen en voordat hij kan denken: “O sloot…”, ligt hij er al weer in. En wat kan een kat nat zijn, mensen. En vies was hij ook nog. Ik mag hem niet helpen met drogen, want dan wordt hij kwaad, ook dát nog. Ik leg nu maar een handdoekje neer, hij neemt er op plaats en gaat aan het poetsen. Een heidens karwei, maar ja…

16 thoughts on “Jachtdrift

  1. Stoer beest! Maakt zich niet druk om een beetje sloot. Als trailrunner die regelmatig onder de blubber thuis komt voel ik mij (in alle bescheidenheid) wel een béétje verwant😉

  2. De Olle Grieze kater van de boerderij waar ik in de hongerwinter was geëvacueerd, is het ook eens overkomen, hij dacht waarschijnlijk dat hij op eendenkroos kon lopen..Zo snel als het weerlicht vloog hij er weer uit, een onherkenbare modderige stekelbal. Hij heeft zich drie dagen niet laten zien, tot hij weer schoon was. Het kleine Griezegie kon drie dagen lang rustiig de melkbak leegslobberen.

  3. Quandy, mijn hond, is gek op sloten, als er water is en hij heeft de mogelijkheid, dan plonst hij er in. Alleen in de wintermaanden als het te koud is doet hij dat niet, maar nu wel weer. Plus dat er veel kikkers zijn dit jaar.

Geef een reactie

