Woelige tijden (2)

blog 012Dit weekend heb ik ook al van een kampeerbusje wakker gelegen. Ik zag het bij iemand staan op Facebook en was er meteen helemaal weg van. Misschien zou dat juist iets voor ons zijn, dacht ik. Kwaster (Hans) kan niet meer zo goed kamperen in een tent en autorijden doet hij graag. Twee vliegen in één klap als het ware. We zouden veel gemakkelijker kunnen trekken van hier naar ginder, geen natte tent hoeven inpakken, geen haringen met spijkers de grond in moeten meppen en noem de voordelen maar op. Enfin, in eerste instantie was hij ook enthousiast maar het zakte omdat hij steeds meer dacht dat dát misschien ook te moeilijk zou zijn of worden vanwege zijn reumaklachten. Het is wel sneu, vooral omdat het hem wel wat leek. Wij hadden ruim de tijd gekregen om het te overdenken, tot zondag 12 uur.  Ik hoopte eigenlijk tot die tijd dat hij misschien zou zeggen: “Ach laten we het gewoon proberen… “  Maar nee, het ging niet door. Nou ja, ik ben er nu al weer een tijdje overheen. Ik maak al lang weer andere plannen, het zijn dus eigenlijk ook al geen woelige tijden meer. Of toch…? Want … ik had nog veel meer te vertellen, dacht ik, maar … ik kan er toch niet meer opkomen wat ik in ’s hemelsnaam wilde schrijven. Ik heb er vandaag de hele dag over gedacht, maar het wil mij niet te binnen schieten. Dan zal het ook wel niet belangrijk geweest zijn, denk ik dan maar. Of ik aan het dementeren ben? Nee vast niet, dat zit niet in onze familie. Ik doe teveel door elkaar, denk ik. Dat zal het wezen.

bij foto: daar liggen onze plannen, in het water. Van zoon nog niks gehoord.

7 thoughts on “Woelige tijden (2)

  1. Wat jammer nou, graag had ik aangehaakt met een eenpersoonskarretje.😉
    Nu ben ik nieuwsgierig naar wat je in je hoofd had. Morgen dan maar.

  2. Soms is het hebben van een plan fijner dan het daadwerkelijk uitvoeren mort je maar bedenken. En ergens een B&B is ook heel avontuurlijk. Dat doen wij vaak.

  3. Gewoon lekker op vakantie gaan naar een mooie plek met een aangenaam klimaat waar een goed bed staat. En een goede stoel en een echte tafel🙂 Plannen maken is altijd leuk.

  4. Leuk als die positieve reacties. Ik kan er niks aan toevoegen. Misschien dat het milieu je dankbaar is want die oude busjes zijn vaak benzineslurpers. En als ik niet meer wat ik ook alweer wilde vertellen noem ik dat tegenwoordig een seniorenmomentje. Krijg ik veel begripvolle glimlachjes op🙂

    • Ja, dat zal het misschien zijn, Iens. Ik heb nu mijn voorzorgen genomen en de dingen genoteerd. Daar ga ik nu een logje mee schrijven, hahaha.
      Busje reed op Diesel, is misschien nog erger?

Geef een reactie

