Rustige en blijde tijden

Dat is veel beter, nietwaar? De eerste  en voornaamste reden is dat ik eindelijk bericht gekregen heb van zoon Martijn. Hij kon er niks aan doen, want de laptop lag meestal ergens onderin de auto en men kampeerde veelal zonder stroom. Dat vindt zoon het echte reizen en hij geniet dan ook volop. Ziezo, is moeders (en paps!) ook weer blij, hiep hoi!

Verder … ik kijk even op mijn aantekeningen, slim hè om die te maken?  – kocht ik na veel gezoek in een heleboel winkels een nieuwe zomerjas. Ik ben er erg blij mee. En omdat ik toen zo blij werd, kocht ik ook maar een nieuw boek, ‘Vele hemels’   (boven de zevende)   van Griet op de Beeck. Ik werd er nieuwsgierig naar, toen zij bij DWDD zat en ook al bij Pauw, geloof ik tenminste.

019aWat nog meer? Even spieken… o ja, dat mijn tekening van hondje Lola goed aangekomen was en dat Wieneke er heel blij mee was. Zij had n.l. gevraagd of ik het wilde proberen.

En het laatste was het toezenden door mijn schoondochter van een filmpje waarin het beginnersorkest met strijkers en blazers optreedt, waarin mijn kleindochter Mare meespeelt op de dwarsfluit. Zo leuk is dat, die enthousiaste musici , hier en daar gaat het soms behoorlijk vals, maar alle begin is moeilijk, zeker op de viool, denk ik. Ik zal nog proberen het filmpje hier te plaatsen, maar dat komt later dan, want ik ben daar niet zo handig in.

Ook teken ik nog altijd verder en ben nu van plan een jaar vol te maken, 366 tekeningen dus (schrikkeljaar!)  Ik ben weer een tevreden mens, ja, het is gewoon zo.

 

14 thoughts on “Rustige en blijde tijden

  1. Het hondje kijkt ’n beetje……………. hoe zal ik het zeggen……………. ’n beetje argwanend.
    Zo van: “Ik wéét het niet hoor…………”
    Was dat ook de insteek?
    Ongelofelijk knap!!!!

  2. Inderdaad, heel knap getekend. Harig zonder pietepeuterige haarstreepjes.
    Gerustgesteld door zoon, een nieuwe jas, een (hopelijk) mooi boek in het verschiet. Je zit op rozen.
    Griet op de Beeck is een Vlaamse, bijna een garantie voor mooie taal.

  3. Ach, die kleine Mare is alweer zo groot dat ze op de dwarsfluit mee kan spelen in een jeugdorkest.
    Oefent ze trouw, en is Rein ook muzikaal? Kinderen die samen muziek kunnen maken, dat is het fijnste wat er is.

    • Ja, ze oefent best wel trouw, maar ze heeft ook een geweldige lerares die haar zo speels en gevarieerd les geeft.
      Rein is ook muzikaal. Hij is pas begonnen met gitaar leren spelen. Maar hij kan ook heel zuiver zingen.

  4. Wat heerlijk dat jullie weer van Martijn gehoord hebben. En wat een mooie tekening van dat leuke hondje. Nu nog een tekening van je nieuwe jas.

    • Het leukste aan mijn jas is hoe hij voelt. Heel zacht en niet zo zwaar als sommige jassen. Om te zien, is hij sportief en een beetje chic. Je zou hem ook in huis kunnen dragen als een soort damesjasje, haha. Ik zal hem voor je tekenen.

  5. Wat is het toch geweldig dat je zo blij, blij, blij bent. En tevreden. Dat zouden meer mensen moeten zijn, dan zag de wereld er heel wat vrolijker uit. Ik had het hondje al bij Wieneke gezien en heb je daar ook al gecomplimenteerd. Leuk dat je dat doet. En ik ben altijd blij met zulke positief ingestelde mensen!

  6. Wakker liggen omdat een zoon even niets van zich laat horen, ik ken het ook maar al te goed. En dan de blije opluchting als je wel wat hoort. En nee, het went nooit. Jammer dat de kampeerbus toch niet doorging., maar ja je moet het wel zien zitten. Ik vind het hondje echt leuk getekend. Een prachtige, hooghartige eigenwijze blik in de ogen. Fijn dat je je draai weer wat gevonden hebt.

Geef een reactie

