Een stoffige kater

005Met onze Boeli maak je toch ook de gekste dingen mee. Gisteren kwam hij – op zijn manier dan-  melden dat zijn bakje leeg was en dat er nodig brokjes in gedaan moesten worden. Ik deed dat en keek tevreden op een etende Boeli neer. “Wat is hij opeens grijzig! Waar is zijn mooi glanzende bijna blauwzwarte vacht gebleven? Hoe kan dat nu?”, dacht ik. Ik aaide hem en ja, dat voelde ook al raar. Ik voelde nog eens en het bleef niet normaal voelen. Normaal is bij Boeli lekker zacht én schoon, als hij tenminste niet nat van de regen binnenkomt of –nog erger- in de sloot gevallen is. Maar hij was droog, stoffig droog dan. Ik deed wat in mij opkwam en klopte eens op zijn lijf. En ja, er kwam een grote stofwolk uit, je kon het goed zien. Boeli vond dat ik zo iets nu net niet moest doen en reageerde verontwaardigd. “Kwaster” zei ik: “Onze Boeli is afgrijselijk stoffig. Wat zou hij nu weer uitgespookt hebben?”  Kwaster dacht aan een zandbad, maar ik riep meteen: “Hij is toch geen kip!” Een kat een zandbad nemen, hebben jullie daar ooit van gehoord? Hij heeft ook geen vlooien. We hebben dat pas gecontroleerd en bovendien heeft hij ook recentelijk een pipetje gehad. Toen hij vast in slaap was, klopte ik nog eens om het aan Kwaster te laten zien. Weer een reusachtige stofwolk kwam er uit hem, haha. “Ik zou hem helemaal eens goed met de mattenklopper moeten geven” dacht ik hardop. “Maar het zal er wel weer uitgaan”. En ja, nu, vandaag, zo net na de middag begint hij voorzichtig weer wat te glanzen en ook zwarter te worden. Wat zou zo’n beest toch uitspoken buiten, zo vraag ik mij wel eens nieuwsgierig af. Gekke Boeli…

12 thoughts on “Een stoffige kater

  1. Die van mij gaan momenteel regelmatig rollebollen buiten, omdat het zulk mooi weer is en wellicht om overtollige wintervacht kwijt te raken. Daar worden ze zeer stoffig van.

    • Aha Frouckje (leuk dat je hier reageert) zou het dat zijn? Zo stoffig heb ik andere katten vroeger nooit meegemaakt.
      Beterschap met je man!

  2. Zand? Hooizolder? Bloemenveldje? Vliering? Meel? Het kan van alles zijn en met een zwarte vacht zie je dat extra scherp.
    Misschien vindt hij het leuk als je hem met de plumeau gaat aaien😉

  3. misschien liggen pitten ergens waar stuifmeel ligt,
    er vliegen hele wolken rond. al naar gelang wat er bloeit,
    maar hij kan ook opgesloten hebben gezeten in een bouwkeet, bouwstof is veel fijner dan zand.

  4. Met de mattenklopper? Ben je nou helemaal, Thé. Dieren doen rare dingen buiten, hoor. Neem onze Lola, die heeft gisteren lekker staan smikkelen van de bessen van de aucuba achter in de tuin. Dat had ik pas laat door en ik scheurde meteen naar de computer om te googelen of ze er aan zou overlijden. Het is mild giftig, stond er. De verdere dag en avond angstig naar haar gekeken, maar ze deed heel normaal. Vanmorgen vroeg ook niks aan de hand, behalve dat haar drolletjes helemaal vol met pitjes zaten.

Geef een reactie

