Snuf snuf …

blog 001“SNUF SNUF  wat ruik ik?  Iets belangrijks SNUF  iemand deed iets bijzonders ruik ik, iets wat zij niet meer goed durfde en vandaag toch deed, ja dát komt er in mijn neus… het ruikt lekker…ja! 

De hond heeft gelijk, beste lezers. Ik zal het u uitleggen. Omdat ik voor mijn gezondheid (heb diabetes en pillen, geen prikken) omdat ik dus daarom ging wandelen en ook de smaak te pakken kreeg, fietste ik eigenlijk niet meer, zonder het zelf in de gaten te hebben. “Van de zomer, met mooi weer  ga ik wel weer fietsen”, zei ik tegen mijn dierbaren, maar … het kwam er niet van. En vorig jaar op de familiedag zouden we met z’n allen door Brabant gaan fietsen. “Oei kan ik dat nog wel? Durf ik dat nog wel?”, dacht ik opeens. O beste lezers, wat zullen jullie mij nu een schijterd vinden, maar ja, dat ben ik blijkbaar. Nou goed, ik heb toen een stukje gefietst, maar vond het best wel eng. De rest van de zomer deed ik het niet meer. De schrik zat er danig in. Heel raar, ik ben nooit gevallen, nou ja, heel lang geleden, maar dat telt niet. Dit jaar zou ik het echt weer gaan doen, nam ik mij voor. En vandaag –hou u vast- ben ik opgestapt, jawel! Kwaster zette op mijn verzoek mijn fiets buiten, pompte de banden op en om de hoek, waar een fietspad is, stapte ik op. Een beetje wiebelig, dat wel, maar het ging.  En nu gewoon doorzetten tot het normaal voor mij wordt, hoop ik dan.  Wandelen blijf ik evengoed doen, want dat is heel gezond en ontspannend. Wat ik wel graag zou willen weten is of iemand dat ook een beetje heeft of dat ik alleen zo gek ben, tja…

15 thoughts on “Snuf snuf …

  1. ik fiets nooit meer, ik heb er niet eens eentje, ik heb er een hekel aan. Het is onnatuurlijk, mensen horen te lopen😉

  2. Wel blijven fietsen hoor! Mijn vrouw is jarengeleden met de fiets gevallen en durft sindsdien niet meer te fietsen. Jij bent nog te jong om daarmee te stoppen!

    • Hoi Frans, altijd zo gezellig wat van je te horen. Ik zal mijn best doen, hoor. Temeer daar ik niet kan autorijden. Het is toch wat, hè?
      Verder goed daar in Enschede?
      Liefs en groeten ook van Hans. Th.

      O ja, doet mij denken aan vroeger toen ik van mijn vader paardrijles kreeg. Viel ik er af, omdat het paard steigerde, moest ik om dezelfde reden, er meteen weer op. Ik voelde mij toen net Dikkertje Dap.

  3. Goed zo Thérèse, fietsen is een heerlijk tijdverdrijf en je ziet veel meer dan wanneer je loopt omdat je verder kan kijken. (dat is mijn idee dan). Dat de hond jou moed ruikt is heel bijzonder.
    Naar wat ik om me heen zie lijkt het alsof men fietsen verleert na een poosje te zijn gestopt. Zelf heb ik ook minder lef dan voorheen maar ik ga gewoon door😉

    • Ha Bertie,

      Hoe is het met je kersenboom? Bloeit ie?
      Moest ineens aan je denken, van de week. Ook dat ik je wel een beetje miste..🙂

      Dag, Nynke

      • Goedemorgen Nynke. Nice te see you here🙂
        De kersenboom is alleen nog een stam tot schouderhoogte en ondersteunt een paar andere bloemen. Toch nog nuttig.

  4. na een valpartij op de Maasbrug in Maastricht , waar ik op een haartje na werd overreden door een vrachtwagen met 160 wielen, heeft mijn jongste zoon mijn fiets geconfiskeerd en de andere kinderen gemaild dat het definitief afgelopen was met het fietsen van mamma.En zo geschiedde.
    Maak geen te lange ritten, er zit geen eelt meer op je tedere delen.

  5. Als ik langs de fietsenzaak kom hier vlakbij, dan denk Ik vaak: ik ga weer een fiets kopen maar dan eentje met een speciale lage instap en dan wil ik een mandje voor Lola achterop. Maar heel gek: ik denk het wel, maar ik doe het niet. Onze fietsen werden nooit meer gebruikt toen we eenmaal twee honden tegelijk hadden. Yazou kon nog wel in een mandje achterop, maar Bella was er gewoon te groot voor. We wandelden (en wandelen nog steeds) dagelijks grote stukken en om daarna nog te gaan fietsen……. het komt er gewoon niet van. Een paar jaar geleden hebben we ze dan ook maar weggegeven aan een familielid, die ze wilde gebruiken als ze logees had.
    Het is bij mij geen angst, want ik denk dat ik er heus wel weer aan zal wennen. Nou ja, misschien word ik wel aangestoken door jouw belevenissen op de fiets.
    Ik vind het sowieso erg goed, dat je het weer probeert, hoor. Misschien ben je er straks niet meer af te slaan🙂

  6. Wel nee, Therese, je bent helemaal niet de enige. Ik hoor het ook van vriendinnen om me heen. Goed, dat je je niet door angst laat kisten en je nu toch weer de fiets neemt. Je beperkt jezelf behoorlijk als je de fiets niet meer durft te nemen. Zet hem op, je kunt het!

Geef een reactie

