Bloemen in Artis

blog 004Het leek mij wel een leuk idee om elke dag hier een tekening bij een logje te plaatsen. Kunt u meteen controleren of ik het jaar echt volmaak en niet een beetje ermee sjoemel.

Gisteren plaatste ik een hond, die ik vandaag heel toevallig in het echt tegenkwam, met zijn bazinnetje. “Hee, die heb ik gisteren getekend” riep ik spontaan. De mevrouw keek verbaasd en ik legde het uit. Zij vond dat ontzettend leuk en wilde die tekening heel graag zien. Enfin, wij raakten aan de praat en zij vertelde dat er nog een verhaal aan deze hond zat. “Wij vonden hem in een doorzichtig plastic zakje, dat aan een hek hing.  Arm hondje, de navelstreng zat er nog aan…wij namen hem mee en kijk nu eens, wat er van hem geworden is”, zei zij trots.   “Hij is prachtig en ook heel lief, denk ik” antwoordde ik. Een verhaal IN een verhaal, nietwaar?  Mijn wandeling kon niet meer stuk.

En de tekening van gisteren, die voor vandaag dus? Het is een schildering  van voorjaarsbloemen in Artis  Die heb ik aan een jarige ‘verre’ nicht in Auckland, Nieuw Zeeland gegeven, een foto ervan dan.  Zij was er blij mee en  vond hem heel mooi , schreef zij. Ook al een aanmoediging om zo door te gaan.  *geeft zichzelf maar eens een schouderklopje*

6 thoughts on “Bloemen in Artis

  1. Mooi voornemen om iedere keer een tekening bij je logje te plaatsen. Maar dat verhaal van die hond, AFSCHUWELIJK. Wel fijn dat dat hondje zo goed terecht is gekomen.

Geef een reactie

