Naar de pinguïns

blog 003Afgelopen vrijdag was het nog heel mooi weer. Daarom nam ik mijn kans waar en stapte in de trein naar Amsterdam om naar Artis te gaan. Ja, je bent lid of je bent het niet. Bovendien had ik zin om weer eens wat nieuwe foto’s te maken en zo geheel andere dieren te gaan tekenen. In de tram dacht ik opeens, dat ik eigenlijk de pinguïns al een tijd niet meer gezien had, dus ik volgde de bordjes, kwam in een pas gerestaureerde Japanse stenentuin en jawel, tenslotte bij de pinguïns.

blog 001 Ze zagen er nogal lui uit, moet ik zeggen. Het was misschien te warm voor ze, wie zal het zeggen. Maar zo kon ik ze wel heel gemakkelijk fotograferen. De Jan van Genten zaten er ook nog bij, net als vroeger. Wel hadden ze er netten omheen gespannen –dat was vroeger niet- misschien om de reigers te weren, denk ik nu. Die zitten erbij alsof zij het hoogtepunt van de tuin zijn. Bovendien hebben zij hoog in de bomen het druk met voor hun jongen te zorgen. Misschien dat anders menig visje in de verkeerde maag terecht zou komen. Het zijn slimme jongens, die reigers. Bij ons in N. Holland gaan ze soms brutaalweg naast een hengelaar zitten, haha!  Nou ja, ik heb uren door de tuin gelopen, de bollen zijn een tikje op hun retour maar toch nog mooi en nu bloeien de rododendrons en de azaleas. Het was er prachtig. Ik had een heerlijke dag.

7 thoughts on “Naar de pinguïns

  1. Handig, dat abonnement.
    Allicht zijn de dieren lui, het was nog steeds warm, het begon vanmiddag pas af te koelen. Wil je meer actie zien moet je NU op de trein stappen🙂

  2. Volgens mij houden pinguïns inderdaad niet zo van warmte. Ik wel, ik heb genoten van de mooi weer tijd. En wat jij dan had met de dieren in Artis, had ik met de bloeiende Betuwe! Prachtig, prachtig, maar ook de bloesem houdt niet van de warme zon, dus per dag werd de bloesem wat minder, maar ik heb net als jij van het mooie weer genoten.

  3. Jazeker zijn reigers slimme jongens, Vanuit tramlijn 9 in Den Haag zag ik onlangs een reiger naast de tram meevliegen. Lijn 9 rijdt langs zijn viswater, dus hij vloog lekker mee in de luwte. Mijn reigers van vroeger nestelden in de hoge iepen in het Oosterpark. Daar rijdt ook een lijn 9 maar in die tijd durfden de reigers dat niet.

  4. Je bent toch een echte levensgenieter Je weet er altijd wel weer wat van te maken. Mooie tekeningen van de pinguïns. Weer eens heel wat anders dan die uitgekauwde beelden van series als Frozen earth enz.

Geef een reactie

