Gevallen met de fiets

Nu was ik zo trots op mij zelf, dat ik toch weer ging fietsen en de eerste keer ging ook best goed. Gisteren was mijn tweede rit, ik ging wat verder, ik zocht een rustig stuk uit en hoe het gebeurde, ik weet het niet, maar plotseling maakte ik een rotsmak. Nu zit ik hier met een gebroken arm ,zo’n steunlap,  veel pijnstillers en moet ik a.s. dinsdag weer terugkomen in het ziekenhuis omdat ze twijfelen of mijn arm uit de kom is of niet. Als dat zo is, moet ik onder narcose en hoe ze het doen, weet ik niet, want de breuk zit pal onder de kop. Potverdomme, het is klote, stomme pech. Misschien had ik toch niet zo dapper moeten zijn, maar ja, dat is nakaarten. Getverdegetver… ik moet nu alles met een hand doen, dus ik zal minder loggen, dat snapt u wel, hè?

blog 002Deze ezel vond ik wel geschikt als zelfportret, moedeloos ter neer liggend en bang voor wat komen gaat…

25 thoughts on “Gevallen met de fiets

  1. Ah…, lieve Thérèse toch. Wat sneu. Hopelijk valt het nog een beetje mee met het doemscenario. Liefs. Joyce 💐

  2. Vallen is vaak niet zo fortuinlijk, dat doet gewoon pijn in hart en ziel… De ziel wordt het meeste gekwetst, de rest heelt wel… hoop ik.

  3. dus je linkerarm?Na een dergelijke val, waarbij ik haast onder een vrachtwagen terecht kwam, heeft zoon Jan, die achter mij reed, de fiets geconfiskeerd en aan alle kinderen een fietsverbod voor mamma gemaild.
    Die ezel is een meesterwerk….zo zie je maar, de kunstenaar moet lijden om iets groots te scheppen….

  4. Oei. Sterkte! Het is wel een prachtige ezel. Volgens mij ligt hij gewoon lekker uit te rusten en dat ga jij nu ook doen natuurlijk.

  5. Het is toch niet je tekenarm , hoop ik.
    Rust maar lekker uit, voorzover dat kan met die pijnstillers die er ook niet voor niks zijn.
    Ja, ben ook een keer gevallen, ben net zo’n geweldige fietser, maar ik bleef heel (bleek uit de foto, die ik na twee weken moest laten maken).

  6. O jé Thé, wat ellendig, wie verwacht dat nou. Erg jammer dat je je fietsavontuur zo moet bekopen. Ik wens je supersnelle beterschap en niet te veel pijn.

  7. Oei, wat erg! Beterschap! Ik fiets zelf nog wel graag een flink eind, maar aan het begin van het seizoen bouw ik het wel langzaam op. Tja, ik loop de meeste kans op vallen bij het opstappen op mijn racefiets, want ik slinger het been niet meer zo gemakkelijk over het zadel als eerder…

  8. Jemig, dat is dikke pech! En ik me nog wel optrekken aan jou…. zo van: als het Thé bevalt dan ga ik toch ook maar richting fietsenwinkel. Gaat het slapen wel een beetje met die arm?

  9. Och arme jij, wat een ontzettende pech en schrik en nog op zo’n vervelende plek ook. Veel sterkte! De ezel is prachtig gelukt, dat is een kleine troost, maar een ezel als zelfportret…., nee dat kan niet kloppen, want je ben geen ezel, maar wel ontdaan natuurlijk over wat je nu weer is overkomen.

  10. Wat vervelend…en ik kan het weten, want ik ben ook eens gevallen met mijn fiets en had toen twee middenhandsbeentjes gebroken van mijn rechterarm. Je voelt je erg onthand dan. Maar misschien een schrale troost: het groeit weer aan elkaar! Maar voor eerst sterkte en hopen dat het dinsdag meevalt. Beterschap!!!

  11. Oh jee! Oh wat een narigheid! Bah!😦
    Maar het komt weer goed! Even door de zure appel bijten! Een vriend van ons heeft een spierziekte en zit meestentijds in een rolstoel, maar een paar stapjes gaat nog wel. Maakte een paar weken terug een val en brak z’n heup. We waren vandaag bij hen, ze zaten te wachten op bericht voor een appartement met ingekochte zorg en op bericht van de makelaar of hun huis verkocht is door een stel dat maar bleef twijfelen. Getob, getob… Enfin, vanavond krijg ik bericht van vriendin dat er een appartement voor hen is waar ze het het liefst wilden EN hun huis is verkocht!! Dus die twee feesten nu en ik hoop maar dat ze van pure feestvreugde niet vallen of zo.🙂 Zo zie je maar, eind goed al goed, en er komt vast ook iets goeds uit jouw smak! Dat was niet zomaar, wacht op wat komen gaat!😉 En sterkte, want lollig is het niet!

  12. Sterkte! En idd een prachtige tekening.

    Ik heb het niet precies gevolgd met je recente ‘fietsavonturen’. Heb je een nieuwe (elektrische) fiets of gebruik je er een die je al heel lang hebt? In beide gevallen kan ie te groot zijn. Ik zie steeds vaker dat vooral vrouwen op een veel te grote nieuwe fiets rijden. Benen kunnen dan niet bij de grond, ook al staat het zadel op de laatste stand. Fietsenmakers die zoiets verkopen zouden een boete moeten krijgen. Maar ook een oude fiets kan inmiddels te groot zijn geworden omdat de zwaartekracht bij ouderen sluipenderwijs het lichaam verkleinen. Boven de 50 zouden mensen niet meer fietsen op de groei, maar op de krimp moeten aanschaffen. En om een of andere reden gebeurt dit duidelijk te kort.

  13. Dat is niet fijn. Eerst doet het pijn en dan volgt er nog een lange tijd dat het lastig is. Veel sterkte, Maar de handigheid met een arm alles te moeten doen neemt per dag toe. Misschien is dat een troost. Beterschap.

  14. Achach wat een droeve ellende. Maar wel weer gaan fietsen! Voordat je erop stapt even kijken of er niet een rem blokkeerd. Dat was de oorzak van 2 valpartijen van mij.
    Ik hoop dat je hulp hebt. Terug in de kom duwen is pijnlijk dus misschien is die narcose een heel heel klein lichtpuntje. Veel sterkte!

Geef een reactie

