Eerst wat bungelen

blog 010 Zo, nu weten jullie alles wat er te weten valt. Ik vond het nogal lastig uitleggen namelijk. Nu mag ik gewoon weer onbenulligeheden schrijven als ik daar zin in mocht hebben of juist iets heel zwaars, iets ernstigs, bedoel ik. Ik hoef pas donderdag 9 juni naar dokter de Haan en ik doe reuze mijn best met lichte oefeningen, rekken en strekken, de arm af en toe een beetje laten bungelen, niets forceren alles kalmpies an, dat was het advies.

Woensdag komt mijn zusje helemaal uit Drimmelen (Brabant) mij opzoeken om eens lekker bij te kunnen kletsen. Lief hè? Daar verheug ik mij op. Zoon Martijn heeft dit weekend veel in de tuin gedaan, ook al lief!  En wie hebben het allereerst aangeboden voor mij in te vallen met bezem en stofzuiger hanteren?

De mannen! Ja echt waar! Tino en Guus zeiden dat ik maar hoefde te kikken en zij stonden klaar. Vanmiddag voegde pietsjanke (fokkema) zich bij de hulptroepen en beroemd of niet, ook zij wilde en kon met de dweil of de mop overweg, zei ze. Nou, dat doet mij heel erg goed, beste lezers, dat begrijpt u wel zeker? Nou ja, dit was het weer. Misschien gaat u zelf wat bungelen? Daar is een mens nooit te oud of te jong voor. Ja, dat zegt dokter de Haan (uit Koog aan de Zaan, heeft de kraan open lat’n staen…) uit Ja zuster nee zuster.

8 thoughts on “Eerst wat bungelen

  1. Ja, heel goed, die hulptroepen. *applaus* Ga nou niet überflink zitten doen, Thé, en roepen dat het allemaal niet nodig is en zo. Die lieve mensen vinden het gewoon hartstikke leuk om je te helpen. Het is toch ook maar tijdelijk. Als jij weer helemaal mee kan doen, dan neem je de tuintouwtjes weer in handen. Toen het bij ons twee jaar geleden zo fout ging, werd ik ook heel erg gesteund op verschillende manieren. Dat werd dan ook zeer dankbaar aanvaard.

    • nee wieneke, ik ga echt niet überflink doen; ik schakel desnoods iedereen wat in. ik ben ook verbaasd over mijn eigen realiteiszin én trots. .

  2. Ach Thérèse wat een pech met die schouder, maar ik denk dat het wel een goede beslissing is geweest van niet opereren. Je hebt dezelfde associatie als die ik ook heb, zo gauw ik Haan hoor denk ik in sneltreinvaart aan Hendrik Haan die de kraan heeft open laten staan in Koog aan de Zaan….

Geef een reactie

