Dacht ik het niet?

blog 015Ja ik had toch gelijk. Ik was echt aan vernieuwing toe. Niet voor de kunstwereld  om indruk op te maken maar puur voor mijzelf  om het nog boeiend te vinden en dan bedoel ik het schilderen. En DIT wordt het, denk ik. Zeker,  het kan nog veranderen en ik weet nog niet precies hoe en wat, maar er begint voor het eerst weer wat te gloren. Ik kan mijn weg vervolgen. Zie, het komt niet vanzelf, die inspiratie, je moet eraan werken. En dat deed ik een beetje de afgelopen paar jaar en consequent sinds eind september  iedere dag. En nu ben ik even heel gelukkig en dat moet ik dus vertellen. En al interesseert het niemand in die dunne kunstscene (kunstsien)  – dat stadium heb ik gehad- ik kan weer verder en nu echt, hoop ik. Het is dat mijn arm moet genezen, anders zette ik er toch een vaart in en van je hela hola houd er de moed maar in

21 thoughts on “Dacht ik het niet?

  1. Ik vind het nu al mooi! Die kunstwereld is een hoop gebakken lucht en aanstelleritis, ik zou me daar niet mee bezig houden! Ik ben ook lekker aan het tekenen, het gaat om jou, je uitleven op het papier met vormen en kleur en mij boeit het geen snars wat een ‘kunstkenner’ er van vindt! Veel plezier Therese!

      • Bedoel je dat je wilt gaan verkopen? Of dat je het gewoon voor jezelf, je eigen plezier doet? In het eerste geval moet je je oren laten hangen naar wat ‘men’ goed vindt en in het tweede geval doe je wat jezelf wilt. Of zie ik dat verkeerd?

      • ja margo, je ziet het verkeerd. ik ben al heel lang beeldend kunstenaar van beroep. en net zo als schrijvers bijvoorbeeld zit je ook in mijn vak wel eens vast. en ik denk dat ik nu eruit klim uit een dal en dat is fijn, dat is geweldig. verder heb ik al heel lang verkocht, soms meer, soms minder. juist je persoonlijke eigen weg vinden vind ik het belangrijkste.

  2. Mooie tekening. Dat je definitief weet welke kant je opgaat is een fijn idee en goed voor je gemoedsrust.
    Nu kun je met een gerust hart nog een poosje bungelen. ;D

  3. Dat is geweldig Therese! ik dacht dat het je liefhebberij was, dan kun je ook vastzitten natuurlijk. Je had dus een painters block, hartstikke fijn dat het doorbroken is!

  4. Je begrijpt dat ik met het applaus klaar sta. Het stond steeds op het punt om geboren te worden en dan werd het toch net weer niet, maar ik ben zó blij dat je het nu gevonden hebt. Ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent. Je maakt maar net zo veel vreugdedansjes in je hoofd als je wilt. en het leuke is, wij mogen het meemaken, straks als je niet mee beperkt bent. Hoera!

  5. misschien was die val net dat extra zetje. Nu ja, zet. Want het was een flinke smak. Geweldig dat je weer verder kan. Ik ben qua aankoop van kunst voorzichtig doende en dat is ook geweldig hoor

    • hoi aleida -nog even geen hoofdletters- ja, het was wel een heel drastische zet. mocht ik tot exposeren komen, is dat mooi te gebruiken in een voorwoord of zo.
      kunst aankopen, ja dat is ook hartstikke fijn. ook wij doen dat af en toe én soms ruilen. zo hebben wij toch best een aardige verzameling kunst en genieten daar ook van. groetjes van hier.

Geef een reactie

