Een dokter in het Noorden

blog 001Al járen heb ik een zeer eigenaardige huisarts.  Nee, ik ga niet roddelen, maar er moet mij nu even iets van ’t hart. Nou ja, ik zou graag een voorbeeldje geven.  Ik was kortgeleden nog bij hem met die arme zielige gebroken arm van mij, om precies te zijn op 17 mei j.l. Dat is toch echt niet zo lang geleden dat hij kan denken: waar ken ik die mevrouw toch van? Bovendien zit ik  –nu voor een andere makke- in zijn wachtkamer duidelijk met een sling om, ook een mooi ezelsbruggetje zou je denken. ZOU je denken, maar nee.  Ik kom binnen, hij geeft mij een hand, luistert naar wat ik mankeer, schrijft een recept voor en legt mij uit wat te doen en dat is het. Terwijl hij schrijft nee typt, geef ik hem nog een hint, -over het genezingsproces van de arm, tenslotte hoort die ook bij mij én bij zijn patiënte indirect – tevergeefs natuurlijk en dan is het klaar. En iedere keer al jaren en jaren ben ik gebelgd, dat wel. Voor hem bestaan wij kennelijk uit onderdelen en dit keer kom ik voor een huidprobleempje,  NIET voor de arm en waarom zouden we dan even informeren, nietwaar? Nou, ik vind dat EIGENAARDIG o zo Koos!

19 thoughts on “Een dokter in het Noorden

  1. Ja, Thérrèse, zo werkt dat tegenwoordig. De ziektekostenverzekering bepaalt min of meer de tijdsduur van een consult. Wij vragen hier in voorkomende gevallen, op advies van de huisarts zelf , een dubbele tijd aan als wij ook over een andere narigheid advies willen hebben. Modern times zou Chaplin gezegd hebben.
    Frans/Enschede.

    • hoi Frans, dan was onze dok zijn tijd ver vooruit. hij doet dit zo al jaren. ik verwacht ook geen echt extra tijd van hem, maar éven informeren bij zo iets ernstigs als een schouder/arm breken…?!
      hoe gaattie Frans?

  2. Dan is hij dus gewoon een hork. Mijn huisarts vraagt ondanks het korte consult ook gewoon waar ik op vakantie ga, dat soort dingen, het is gewoon gezellig, dat kan best. Ik ga nooit meer bij hem weg.

  3. Herkenbaar helaas. Mijn huisarts was altijd betrokken, maar nu hij zijn pensioen ruikt laat hij het afweten.

  4. Goh wat een lomperik! Zo had ik een gynaecoloog, kwam bijna wekelijks en soms nog vaker en toch wist hij niet wie mevr xxxxx was (ik had destijds best een opvallende buitenlandse naam) toen de afd. echo de resultaten doorbelde naar hem. Grrrrrrrrr, doen ze niets aan sociale vaardigheden in de opleiding?

  5. Hm, je hebt goeie en slechte en een heleboel er tussenin. Ik heb heel wat huisartsen gehad door al dat verhuizen, maar het echtpaar dat we nu zo’n jaar of 8 hebben is werkelijk top. Hij had best even kunnen vragen naar jouw arm, hoor. Jij gaat heus niet een verhaal van een half uur tegen hem zitten houden over je arm. Dus geen tijd hebben is gewoon kletskoek.
    Heb jij nou nog pijn, Thé?

    • ja, gestoord volgens mij, hihi. maar: hij kan heel goed zalfjes geven én -heel belangrijk- de juiste diagnose stellen. daarom blijven wij o.a. maar bij hem komen.

      • Bij het afscheid nog even zeggen: “En met mijn arm gaat het al stukken beter hoor! Dag dokter!”😀

      • goed idee Margo! nog beter is de de dokter een tijd NIET nodig te hebben. voor mijn arm ben ik onder behandeling van het ziekenhuis.

Geef een reactie

