Een misverstand

blog 026 … zit Thé bij dokter de Haan. Zegt zij: “dan heb ik nog iets te vragen, dokter. Mag ik zoals ik nu ben helemaal van hier met de auto naar de Biesbos rijden? Voor een familiedag. Het betekent heel veel voor mij”.  Dokter buigt zijn hoofd om haar even goed in de ogen te kunnen kijken -doet hij wel vaker trouwens-  en vraagt: “Wat denk je er zelf van?”  Thé zegt: “ik zou denken van wel”. Dokter recht zijn rug en vraagt: “Zijn er andere mogelijkheden?” , waarop zij dan antwoordt: “de trein, maar… “ de dokter  spert zijn ogen wijd open en verklaart: “een mens mag auto rijden als hij 2 gezond werkende armen én 2 dito benen heeft…”

blog 025

En opeens gaat er bij T een lichtje op:  “Oooooooooooo  u denkt dat ik zelf rij,  néé, mijn man rijdt, hoor” en Kwaster beaamt dit natuurlijk.  Dokter kijkt ook verrast op en mompelt: “Mensen doen soms ráre dingen…”  “Nee nee, geen haar op mijn hoofd zou eraan denken…” zegt T en kijkt mistroostig naar haar slappe armpje en voegt eraan toe: “ik kán niet eens autorijden”.  Nu lacht dokter de Haan voluit en zegt: “Enfin, daar broedt de visarend, ja zeker, voor het eerst in Europa, dat is geweldig maar of je die te zien krijgt…” tjonge, denkt T, dat was nog eens een misverstand, stel je voor geen haar op mijn hoofd zeg…

16 thoughts on “Een misverstand

  1. Dat zou wel mooi zijn geweest als je met toestemming van dokter de Haan lekker achter het stuur was gekropen. Arme Kwaster in doodsangst ernaast. Ze hadden je nooit kunnen bekeuren, want medische toestemming 😃.

  2. Meerijden kan geen kwaad hoor, zolang Kwaster maar geen hobbelpaadjes uitzoekt😉
    Knap getekende portretten maar je ziet er niet hetzelfde uit als op de foto’s. Daar heb je een andere neus-mond verhouding of zie ik dat verkeerd?

  3. Ik dacht even dat je de dokter getekend had, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik vind hem niet zo lijken, jij hebt een veel leuker vrolijker opener gezicht.

  4. Nu moet ik zelf een reden verzinnen waarom je deze vraag stelde, want waarom zou je niet als passagier in een auto mogen zitten? Volgens mij kan dat geen kwaad.

Geef een reactie

