Boeli-boekje

blog 011blog 010Er is een klein begin gemaakt van het Boeli-boekje in wording. Ik probeer de dingen te beschrijven vanuit de kat. Dat is best moeilijk, want als Boeli binnensluipt met ‘iets’ in zijn bek, roep ik meestal zo iets als: “Oei, wat heeft-ie? Nee, geen vogel toch?” of iets dergelijks. Nu laat ik de kat roepen: “Taráááá…al weer raak…”enz.  gelooft u mij, dat is écht héél anders!”. En het tekenen doe ik vanuit mijzelf want Boeli kan zichzelf niet zien natuurlijk. Zo ontstaat een innige samenwerking, hè Boeli, wat jij?

lunch 005blog 031010blog 009blog 011blog 013

blog 018

klik voor groter

Schattig hè?

 

 

11 thoughts on “Boeli-boekje

  1. Wat heb je dat grappig gedaan Thérèse. Natuurlijk is het anders om in zijn belevingswereld te kruipen, toch is het mogelijk zoals je ziet. Maak je er nog meer?

  2. Jeetjemina, Thérèse, wat een toestand. Ik lees het nu pas allemaal, die valpartij en je gebroken arm/schouder. Wat een pijn zal je gehad hebben en misschien nog.
    Wat beperkt ben je dan hè!
    Het is hopelijk je linkerarm (als je rechts bent tenminste) want anders kon je ws niet zulke leuke tekeningen produceren.
    Vorig jaar heb ik bij een val de fiets een schoudergewricht afgescheurd, ook geen pretje maar niet zo erg als een breuk.
    Nu een gescheurde meniscus, overmorgen kijkoperatie. We zullen zien.
    Tja…de oude dag laat van zich horen.
    Sterkte en ga door met tekenen etc.

    • ach jij ook al kommer en kwel. sterkte bij de kijkoperatie. ik heb nu niet zo veel pijn meer maar ik ben nog lang niet de ‘oude’ als dat ooit komt.
      het is inderdaad mijn linker en gelukkig niet mijn rechter, die gebroken is. het zouden maar wat beverige tekeningen zijn geworden. ik ga dus verder.
      bedankt voor je medeleven, Eva, groetjes van hier en het beste voor jou.

  3. slapen, in de zon liggen, een bakje eten en drinken en dan ook nog vers vlees uit de tuin. Niet slecht, zo’n leven. Nu had ik liever gewild dat hij zich vergreep aan stadsmeeuwen, stadsduiven, stadshalsbandparkieten en meer van dat gespuis. Die duiven daargelaten vreet de rest lieve meesjes, merels en meer van dat gezelligs. Maar goed, hoe dan ook, leuk boek wordt t volgens mij

  4. Oh wat een leuk idee om een boekje te maken. Op dit moment ben ik zelf (weer) met een kinderboekje bezig voor mijn opleiding illustreren en schrijven (meekijken kan via mij blog uiteraard). Maar dit vind ik ook echt een heel leuk idee, over mijn hondje ofzo. Mooi getekend trouwens, niet te realistisch maar ook niet illustratie achtig. Houd ik van. Boeli is ook een leuke naam.

Geef een reactie

