Verjaardagslunch

001Onze vriend Gerrit besloot dit jaar zijn verjaardag te vieren met een feestelijke lunch en wij hoorden bij de gelukkigen die hiervoor uitgenodigd waren. Ik zal zijn nieuwe leeftijd maar niet noemen, want zo te merken vind hij dát minder, ouder worden.

blog 013Maar goed, het was een reuze gezellig feest. Wij keken uit op het IJsselmeer met mooie luchten, allerlei soorten boten en bootjes, kleine golfjes en voor ons koffie met gebak. Nou, is dat niet super?

blog 024blog 022Daarna kwamen de wijnen op tafel. Gerrit is een groot wijnkenner en hij liet ons dan ook de keuze tussen overheerlijke soorten. Wij proosten op de jarige, wij wensten hem al het goede en vooral op nog vele jaren in goede gezondheid. Intussen was er een lunch klaargezet, warme én koude gerechten. U wilt wel precies weten wat? Oké, warme kip en saté, een vleessalade en/of een vissalade en allerlei soorten stokbrood. Mmmmmmmmmm !  Er werd gesmikkeld en gesmuld, dat begrijpt u. Zelfs de zon kwam er zowaar door, zodat de een na de ander zijn stoel oppakte en buiten ging zitten.

blog 021

Lieve  Gerrit, ik heb genoten, ik hoop jij ook en nog reuze bedankt.

6 thoughts on “Verjaardagslunch

  1. Een vrolijk maar kalm feest, ben ik van jou niet gewend. ik herinner mij dat jullie op de langste nacht om klokke twaalf met zijn allen bloot in het IJsselmeer sprongen! Of doen dat alleen de kunstenaars?

    • Ja, dat deden wij wel en niet alleen de kunstenaars, maar… helaas worden sommigen een dagje ouder en dan is er ook nog een domkop die met gebroken schouder niet durft te zwemmen. Ja, those were the days….

  2. Ja, dat herinner ik me ook. Tja, met die schouder moet je natuurlijk uitkijken.
    Maar het ziet er gezellig uit en dan het zicht op IJsselmeer. Niet hetzelfde als de Noordzee, toch zal er wel een frisse sfeer in de lucht hangen. . Lekker-eten-lucht😉.

  3. Houd Gerrit maar in ere. Wat een gouden verjaarsfeest moet dat zijn geweest. Wij brengen hier ten huize een gulle proost uit op deze onbekende Gerrit, maar opdat hij nog vaak zijn verjaardag mag vier heffen wij het glas. En opdat jullie daar bij mogen zijn. Liefs. Joyce

Geef een reactie

