Nog even dit…

blog 014Nog even wat aanvullende tekeningen bij de tentoonstelling in de Fundatie. In musea in het algemeen heerst altijd zo’n rustige beschaafde sfeer, vind ik. Iedereen passeert elkaar keurig, er wordt niet gebotst. Zo men al met elkaar praat, doet men dat zachtjes. Staat een persoon aandachtig een schilderij te bekijken, loopt een ander daar altijd ACHTER langs. Als je niet beter wist, zou je haast gaan denken dat het in onze volksaard zit. Maar nee, ga maar eens op een camping staan. Wie maakt daar de meeste herrie? Ja hoor, WIJ. Het is zo.

blog 016blog 015

10 thoughts on “Nog even dit…

  1. leuk hè om die werken weer te geven! tja, naar musea gaat een ander segment van de homo sapiens Wij hoorde vroeger altijd mensen klagen over het wangedrag van Britse toeristen in Europa. Wij hadden daar nog nooit iets van gemerkt, kwamen alleen maar aardige verstandige Bitten tegen, waarmee je een interessant gesprek over de Katharen kon voeren, of over de architectuur van Bourgogne. Kuilengravende Duitsers kwamen wij ook nooit tegen, wel Duitsers die belangstelling hadden voor de Romaanse beeldhouwkunst. Is dit een elitair praatje? so be it….

  2. Haha, je moest eens weten wat wij op campings zijn tegengekomen de afgelopen weken. Allemaal keurige stille mensen die vroeg naar bed gaan in hun campers of piepkleine tentjes, ’s nachts zachtjes naar de wc sluipen en overdag met goedgevulde rugzakken en kleurige wandelschoenen tegen de berg op stormen. Hele sympathieke mensen hoor. Of ze allemaal wel eens naar een museum gaan durf ik niet te zeggen, het is eigenlijk ook alweer erg lang geleden dat ik er was.
    Maar ik vind het erg leuke tekeningen Therese!

    • Het is ook erg lang geleden eigenlijk dat ik zelf gekampeerd heb, nu ik dat zo overdenk. Zo zie je maar weer, dat je nooit iedereen over één kam moet scheren.

  3. Ik vind het geweldige tekeningen, maar ook het verhaal. Alleen, ik vrees, dat wij ook alleen maar op campings komen met keurige mense. Of zou dat aan het soort camping liggen waar wij heen gaan?

  4. Prachtige tekeningen! Wij kwamen vroeger ook alleen maar op leuke campings met aardige mensen 😉

Geef een reactie

