Juist

“Kwastertje” zei ik, “ik moet weer eens een logje schrijven, weet jij wat?  Ik weet niks. De vorige keer heb ik al Boeli’s gedachten gebruikt, dat kan ik toch niet weer doen?  Maar mijn hoofd lijkt wel een zeef te zijn, zo vliegt er een gedachte doorheen, zo boem is hij ook weer weg.  Sommige mensen gaan juist iets doen om hun hoofd leeg te krijgen, bijvoorbeeld wandelen of …nou ja, weet ik veel, ‘daar word je hoofd zo lekker leeg van’ zeggen ze dan.  Maar ik heb altijd juist graag een vol hoofd en meestal is dat ook zo, maar nu ik zo veel teken en kleur, krijt en schilder, zie ik in gedachten vol blijdschap trouwens allemaal nog te maken tekeningen, schilderijen en … boekjes ook al. Ideeën zijn er dus wel, maar niet op schrijfgebied.

En dan … de huisschilder die de school zou komen schilderen, komt maar niet, wij wachten al sinds vorig jaar. De lingeriekoopman op de markt heeft mij vorige week de verkeerde maat BH’s meegegeven, waardoor ik deze week (altijd op donderdag) alweer naar diezelfde markt moest en dat is nu niet direct mijn hobby.. Bovendien regent het vaak in het dorp op donderdag of is het juist bloedheet zoals vandaag. En willen wij eigenlijk wel in de school blijven wonen? Dat is een heel groot probleem. Te groot om er over na te denken voorlopig. En moet Boeli een belletje aan, al of niet?  En wanneer zou ik weer een beetje kunnen zwemmen met deze arm? Ik oefen ijverig, maar die arm helemaal strekken gaat nog lang niet. En die snoepjes die voor mijn neus lagen, zijn veuls te lekker en zijn al bijna op, misschien nu al, want Kwaster zit er vlak naast.

blog 027

15 thoughts on “Juist

      • Komt me heel bekend voor. Een vol hoofd maar als er getypt moet worden is het leeg. Terwijl ik de nacht ervoor nog allerlei ideeën en gedachten had! Ik hou van zulke logjes, die ogenschijnlijk nergens over gaan maar juist over heel veel! Ik ben benieuwd naar je gedachten omtrent dat wat je schildert en tekent. Hoe kom je op een idee? Schrijf daar eens over. Of is dat het geheim van de smid?🙂

      • Mijn moeder was juist verslaafd aan perensnoepjes. Althans ze hadden de vorm van een peer.

      • Margo: ik wil het best eens proberen de ideeën en de ontwikkeling van wat je maakt te beschrijven, maar het is best moeilijk, denk ik.

  1. Gewoon lekker blijven tekenen en kleuren, dan komt de rest vanzelf. Wat een rare schilder, je belt hem toch wel af en toe…waar hij blijft.

  2. Ach zo’n hoofd vol, ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben Therese, maak je er maar niet druk om.

  3. Een BH kopen op de markt? dan moet je wel heel zeker van je maat zijn. En dan toch nog met de verkeerde thuiskomen. Tegenwoordig doe ik het maar via internet.

Geef een reactie

