Zielstevreden

blog 022Daar zit ik nu op een klein stoeltje zielstevreden alle plantjes tussen de steentjes van het terras uit te trekken. Ik doe het niet al te lang, want dat is misschien niet goed, maar ik ga gewoon iedere dag een stuk verder. Weet u wat het is, beste lezers? Ik ben gewoon blij dat ik weer dingen mag doen na al die weken van rust, nou ja, van tekenen en lezen dan. Meer mocht ik niet, geloof ik. Ons stoepje was namelijk hard bezig om helemaal onder te groeien en dat is niet de bedoeling. Als er hier en daar wat aardigs te voorschijn komt, vind ik dat wel leuk, hoor. Daarom vinden sommige mensen mij ook een tuinier van niks, maar ja, ieder doet het op zijn eigen manier, vind ik dan. En laatst nog, ik kan het zelf bijna niet geloven, heb ik met veel plezier de brede schoolgang boven gemopt en gesopt . Het gaf mij ook veel voldoening moet ik zeggen. Mooi is dat, hè? Ik ken mijzelf bijna niet terug want ik ben zo helemaal niet. Dus ja, ieder nadeel heb z’n voordeel, je hebt weer eens gelijk, Cruyffie. Nou ja, niet helemaal, denk ik. Want lang voordat mijn arm weer min of meer gewoon zal doen, zal mijn poets- en onkruidwoede al danig geslonken wezen. Dat weet ik wel zeker. Maar goed, laat ik maar zo lang het duurt, genieten van mijn onverwachte werklust.

blog 024Deze lieverdjes laat ik lekker staan, hoor. Of het moeten er te veel worden.

11 thoughts on “Zielstevreden

      • Ha dat zijn toch leuke dingen van die natuur. Van Marjolein heb je nooit teveel, is ook fijn voor de bijen, en: let eens op of er niet een prachtig piepklein vlindertje langs komt, het muntvlindertje zit graag op marjolein.
        Heerlijk dat je weer lekker kunt rommelen met die arm!

  1. Lekker bezig gaan met wat je weer kunt doen. Beperkingen zijn nooit leuk en als de beperking dan opgeheven wordt, weet je soms van vreugde niet wat je doen moet om het te vieren. Ik had niet geweten dat dat plantje Marjolein is.

  2. Ik heb best wat tegels met onkruidjes enzo ertussen. Had ik nu maar eens dezelfde zin als jij, maar nee hoor. En om nu eerst iets te breken waardoor ik daarna vol energie ben, lijkt mij geen goed plan.
    Fijn dat het zo veel beter gaat, Therese.

    • Dat ik daarvóór eerst iets moest breken, vond ik ook nogal hard door de bocht. Het had toch wel wat tactischer gekund, dat dacht ik ook. Wees dus maar gewaarschuwd, lieverd.

Geef een reactie

