Het getal 366

blog 012Zo veel tekeningen zou ik minstens maken in één jaar, 365 én eentje extra omdat het dit jaar een schrikkeljaar is. Ik ben begonnen –voor het echie dan- op 21 september en aan het eind van iedere maand telde ik even of het wel goed ging. Steeds zat ik er wel wat boven. Maar de laatste tijd omdat ik er steeds meer plezier in kreeg, liep ik nog verder uit. Aan het eind van juni j.l. rekende ik uit dat ik nog maar 42 tekeningen te gaan had en daarvoor had ik over juli, augustus en dan tot 21 september. Nee, ik hoefde mij niet ongerust te gaan maken. Het eind van juli naderde en ik was benieuwd. Een heel getel  in al die verschillende schetsblokken.  En waar kwam ik op uit? Het is niet te geloven. Precies op 42, tweeënveertig, hoe is het mogelijk! . Echt waar. Dus eigenlijk ben ik klaar.

blog 013Het is misschien wel voor het eerst van mijn leven dat ik een voornemen tot een goed einde gebracht heb, HOERA. Eindelijk heb ik ook weer plezier in mijn vak, ik zal er ook vast veel van geleerd hebben en… ik heb al een nieuw plan klaar voor het volgende jaar. Maar daarover later…

blog 014Ik heb drie tekeningetjes uitgezocht om mee te eindigen, drie heel eenvoudige landschapjes. Hierover ben ik zelf erg tevreden. Dat je met zo weinig toch een landschap kunt maken wat de moeite is, was voor mij zeer verrassend.

zacht waskrijt op papier

17 thoughts on “Het getal 366

  1. Het zal je een voldaan gevoel geven dat de zin weer terug is.
    Dit zijn mooie afsluiters van je voornemen en het wolken’gezicht’ is ook nog grappig.

  2. Volgens mij ben je nét begonnen. In dit tempo kunnen er nog makkelijk wat bij als je smokkelt. En dat mag In een schrikkeljaar. We zitten nu op 2 augustus. Dat waren dus 214 dagen. Nog 152 dagen te gaan. Als je nou om de 8 dagen er één bij maakt dan hebben wij er nog 19 tegoed. Deal? 😉

      • Fijn dat je zo veel plannen hebt. Met mij gaat het een beetje beter. Maar ik blijf vrolijk door huppelen naast mijn lieve man. Elke dag een feestje.

  3. Wat een prachtige kleuren. ik houd zo van dat groen en blauw. Precies die kleuren waar ik helemaal gek op ben.
    Mooi hoor dat je iets tot een goed einde hebt gebracht. Dat geeft voldoening. Maar ik hoop niet dat dit nu het sein voor jou is om te stoppen. Daarvoor zijn ze veel te leuk.

  4. Ik denk dat ik er van die 366 heel veel gezien heb. En wat ik nou zo leuk vind om te zien, is dat ze steeds sprankelender lijken te worden. Het is te zien dat je de geest hebt. En dat werkt aanstekelijk!

    • Ja, jij wees mij er een keer op en het klopte, je had helemaal gelijk. het was een goed plan van mij om alleen wat te tekenen of iets kleins te schilderen, voor mijzelf, niet om te exposeren. Er rust dan altijd een druk op je.

  5. Het zijn ook hele mooie tekeningen geworden Therese. Je zag door de tijd heen hoe je weer plezier kreeg in het tekenen en hoe je ontwikkeling hierin was. Bijzonder vond ik dat. Ik denk, dat er nog vele tekingen zullen volgen….

  6. Heel goed ma. Overigens, je hebt twee kinderen op de wereld gezet en dat waren volgens mij toch ook voornemens. Ik tel dus toch al drie goede voornemens en een ieder weet, al het goede komt in drieën. Je kan nu dus op je lauweren gaan rusten.

    • Hahahaha, hoe kan ik nu zoiets vergeten, Aron? En wát voor geweldige kinderen ook nog!
      Die lauweren moeten toch nog even wachten, want ik heb net werkplan 2 geschreven en dat is ook een heel mooi plan.

Geef een reactie

