Onbenulligheden

blog 004  Ik zal weer eens proberen wat vaker te schrijven hier. Ook al zijn het maar onbenulligheden.  Gisteren zat ik innig tevreden op de bank  met drie boeken naast mij. Ach, dacht ik, als ik twee boeken tegelijk kan lezen, waarom dan geen drie? En zo ben ik nu begonnen in een boek van A.F.Th. van der Heijden: ‘De helleveeg’. Dat is een roman, dus daar moet regelmatig in dóór gelezen worden. De Sprooksels kunnen natuurlijk best los en door elkaar gelezen worden. In ‘Jofel  Jiddisj’  -van achenebbisj tot zwansen- behandelt de schrijfster steeds in een klein hoofdstukje één woord. De bedoeling is een aantal Jiddisje woorden op prettige wijze aan de lezer voor te stellen. Klinkt goed hè? Ook dat kan, zelfs beter, los gelezen worden. Waarom ik dit doe? Omdat ik geen keuze kon maken én omdat ik een aanloop neem naar een ernstig, droevig en akelig maar heel goed boek volgens zoon Martijn. Het is nog niet eens zo’n onbenullig stukje geworden, geloof ik. Nou ja, misschien ook wel.

11 thoughts on “Onbenulligheden

  1. Zo onbenullig is dit stuk niet. Ik vond het juist interessant. Ik ben op het ogenblik bezig aan een boek van Chaim Potok “Omzwervingen” De geschiedenis van het joodse volk. Ook een heel interessant boek!

  2. Niet erg onbenullig, haha. Volgens mij heb ik De helleveeg gelezen, dat kijk ik even na.
    De andere twee ken ik niet, blij dat ik een tip heb. Merci.
    ps,
    een onbenullig stukje kan best gezellig zijn hoor.😉

  3. t zal wel erg oppervlakkig van mij zijn, maar ik lees liever geen vreselijk nare, diep droevige verhalen. Vind t flink van je hoor, dat je het aandurft

  4. jofel jiddisch, vertel daar eens wat over! Toen ik klein was in de Dapperbuurt hoorde ik het overal om mij heen, vooral als vrouwen luiderstemme met elkaar praatten.

    • Hoi Fialas, het is moeilijk daar leuk over te vertellen, maar ik zal het morgen of zo proberen. Verder wil ik je het boekje wel sturen, als ik het zelf gelezen heb. Kan even duren, maar dan komt het naar je toe.

Geef een reactie

