Weer eens in A’dam…

blog 025…met mijn jeugdvriendin Els. Ik was er lang niet geweest omdat ik niet goed met mijn zielige arm in de tram durfde. Maar nu moest het er maar eindelijk weer eens van komen. Ik begon lichtelijk te verzuren, almaar thuis hangende. We troffen elkaar bij wat eens het Oud-Hollands koffiehuis was. Het is nu café Loetje, geloof ik. We dronken koffie en overlegden wat we zouden gaan doen. Het werd de Albert Cuyp. Els had het een en ander aan lapjes en meer van zo iets  nodig en ik ging mee om inspiratie op te doen.  De drukte viel mee. Ik denk dat veel mensen het te warm vonden en dat was het ook.

blog 017 Maar wij deden rustig aan, dronken op zijn tijd een versgeperst sinaasappelsapje en hadden het weer heel gezellig samen. Wij voerden ook wat vertrouwelijke gesprekjes, want dat heeft een mens wel eens nodig. En wát dan? Nee, vertrouwelijk is diep geheim. Wij gingen een broodje eten bij ‘Kaassie-kaassie’ vlakbij André Hazes. Ze hebben daar volop keus, niet alleen kaassie-kaassie, hoor. En toen wij alle lapjes bekeken hadden maar niet het juiste gevonden hadden, togen wij weer richting Centraal. Helaas waren enige tramhaltes tijdelijk niet in gebruik en moesten wij in die hitte nog een knap end lopen. Toen raakten wij toch behoorlijk bezweet, ja vind je het gek? Ik werd nog knap heen en weer geschud in die tram, maar ben overeind gebleven. Wij namen hartelijk afscheid, probeerden nog een foto te maken en gingen toen beiden op eigen huis aan. Poe poe, het was warm, maar toch hadden wij een heel fijne dag samen.

 

7 thoughts on “Weer eens in A’dam…

  1. Nou, ik vind het bar dapper met die warmte naar de stad en ook dat je het weer aandurfde met je arm. Toch een drempel, denk ik. Lekker om eens even vertrouwelijk te praten met een vertrouwde. Heeft een mens nodig, hoor.

  2. ach wat een moed, en waarom helemaal naar Centraal, langs de Amstel heb je een fijne wandeling naar het Amstelstation, frisser ook de Amsteldijk ligt in de schaduw.

Geef een reactie

