Onbenulligheden (2)

blog 001Of onbelangrijke dingen, die gewoon leuk zijn, tenminste voor mensen zoals ik en die zullen er vast meer zijn. Herinnert u zich nog van vroeger die schelpen die je in water moest leggen en waar dan langzaamaan een ‘prachtige’  bloem uitkwam? Je reinste nep en kitsch bovendien, maar ik vond het schitterend. Nu was ik laatst in een boswachterswinkel of eigenlijk in een leerzaam bezoekerscentrum, waar ook van alles verkocht wordt, want op de boswachters zal ook wel zwaar beknibbeld worden. Ik liep daar rond om een leuk cadeautje te zoeken voor iemand die toen een paar dagen voor Boeli zorgde. En wat zag ik daar opeens? Een bolletje van theebladeren, waaruit een bloem zou komen!

blog 005Gòòòòòh, dat ga ik kopen, dacht ik én eentje voor mijzelf. Spannend. En gisteren heb ik er thee van gezet. Ik vergat een foto van het wonderlijke geval te maken, toen het nog in tact was, helaas. Maar wel dacht ik eraan de camera bij de hand te hebben toen ik het ding in het theeglas kieperde. Ik moet zeggen dat het wel een lust voor het oog was, maar het ging een beetje te snel, dat wel. De thee zelf vond ik ook niet zo lekker, maar ik had toch even het gevoel van “abracadabra, hokus pokus, pilatus … PAS.

blog 003

9 thoughts on “Onbenulligheden (2)

  1. Wat leuk Therese, ik heb er eens een van een vriendin gehad en heb met verbazing gekeken toen de bloem zich ontplooide. Het was een wonderlijk schouwspel en ik vond het een heel aardig gebaar van mijn vriendin om me dit te geven.

  2. Ik kreeg ook ooiteenseentje het is zeker een leuk gezicht, maar de thee vind ik ook niet zo lekker. Misschien zijn er ook nog wel andere metlekkerdere thee.

Geef een reactie

